Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Logo ontwerpen: 3 opties (zelf doen > laten doen)
Wil jij een logo maken voor je bedrijf, vereniging of voor jezelf? Het ontwerpen van een eigen beeldmerk kun je op meerdere manieren aanpakken. Je kunt zelf aan de slag…
Lees meerSelf serving bias: betekenis & voorbeelden
Als ondernemers staan we voortdurend voor belangrijke beslissingen en evaluaties. We analyseren onze prestaties, sturen bij waar nodig en maken plannen voor de toekomst. Maar hoe objectief zijn we eigenlijk…
Lees meerBounded rationality (begrensde rationaliteit): betekenis & voorbeelden
Als ondernemer moet u dagelijks tientallen beslissingen nemen. Van kleine keuzes over kantoorbenodigdheden tot strategische beslissingen over investeringen of personeelsbeleid. In een ideale wereld zou u voor elke beslissing alle…
Lees meerRepresentativeness heuristic: betekenis & voorbeelden van deze bias
Stel je voor: Een nieuwe werknemer binnenkomt die precies lijkt op je meest succesvolle verkoper ooit. Je voorspelt meteen dat hij een toppertje gaat worden. Of een potentiële klant die…
Lees meerAttentional bias: betekenis & voorbeelden in marketing
Stel je voor: je bent op zoek naar een nieuwe leverancier voor je bedrijf. Je hebt twee potentiële kandidaten gevonden. De eerste leverancier heeft een indrukwekkende website vol met lovende…
Lees meerAction bias: betekenis & voorbeelden in marketing
Stel je voor: je hebt een belangrijke presentatie voor een potentiële klant, maar de technologie werkt niet mee. Uit frustratie blijf je herhaaldelijk de presentatie opnieuw opstarten, ondanks dat het…
Lees meerAffect heuristic: betekenis & voorbeelden in marketing
Heb je ooit teruggekeken op een beslissing en je afgevraagd waarom je destijds dacht dat het een goede keuze was? Het is waarschijnlijk dat de affect heuristic een rol heeft…
Lees meerAmbiguity effect: betekenis & voorbeelden in marketing
Mensen kunnen terughoudend zijn in het gebruik van AI, omdat ze toch meer vertrouwen op menselijke handelingen dan op het onbekende en mysterieuze van AI. Daarmee lopen ze wel de…
Lees meerCommitment bias: betekenis & voorbeelden in marketing
Stel je voor: je hebt een nieuw product op de markt gebracht waar je maanden aan hebt gewerkt. Ondanks uitgebreide marketingcampagnes blijft de verkoop achter bij de verwachtingen. Toch blijf…
Lees meerPriming effect: betekenis & voorbeelden in marketing
Stel je voor dat je de geur van versgebakken brood ruikt bij het binnenkomen van de supermarkt; de kans is nu een stuk groter dat je met een brood in…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.