Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Corporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een…
Lees meerBuyer persona samenstellen doe je zo (8 stappen)
Een buyer persona is een gedetailleerd profiel van een klant. Het doel van een buyer persona is om je bedrijf te helpen bij het nemen van beslissingen die gericht zijn…
Lees meerCola challenge: Coca-Cola vs. Pepsi
In de wereld van frisdranken zijn er twee giganten die de industrie domineren - Coca Cola en Pepsi. Deze twee merken zijn al meer dan een eeuw gezworen rivalen, elk…
Lees meerMerkverhaal: Storytelling voor merken inclusief voorbeelden
Scoren met een nieuwe onderneming? Dat begint bij het hebben van een sterk merk. Daar weten we alles van. Veel starters in Nederland beginnen vol goede ideeën en uitgewerkte bedrijfsplannen.…
Lees meerBranding: wat is het? & het belang voor bedrijven en marketing
In dit artikel bespreken we wat branding is en laten we aan de hand van 10 redenen zien waarom branding zo belangrijk is.
Lees meerBranding strategie: verbind je doelgroep met je merk
Ben je ondernemer, dan is het waarschijnlijk je doel om een sterk merk voor je bedrijf te creëren. Een merk dat je doelgroep herkent, dat heldere kernwaarden heeft en waar…
Lees meerSlogan, pay-off, tagline of motto: wat is het verschil?
De oneliner betekenis is gemakkelijk: een (vaak geestige) uitspraak die niet langer is dan één zin. Maar er zijn nog meer termen die in de marketingwereld regelmatig voorbijkomen. Dat maakt…
Lees meerSlogan: wat is het? + voorbeelden sterke slogans
Er zijn van die slogans die je zó kunt oplepelen, ook al worden ze al jaren niet meer gebruikt. Denk aan Just do it van Nike. Let’s make things better…
Lees meerSlechte reclame slogans: zó maak je dus geen reclame… of wel?
Slechte slogans, we zien ze nog steeds. Dit komt doordat de hoeveelheid reclames die we (onbewust) tot ons nemen exponentieel is gegroeid. Mensen maken vaak de fout niet nader na…
Lees meerPositionering van je merk: wat is het? Strategie & stappenplan
De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen
Team
Heldere prijzen
FAQ
Vacatures
Contact
AWR
Ahrefs
Channable
ContentKing
Leadinfo
Optmyzr
Qooqie
Hubspot
Semrush