• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 22 January 2025

Corporate branding: Betekenis & stappenplan

Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Buyer persona samenstellen doe je zo (8 stappen)

Een buyer persona is een gedetailleerd profiel van een klant. Het doel van een buyer persona is om je bedrijf te helpen bij het nemen van beslissingen die gericht zijn…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Cola challenge: Coca-Cola vs. Pepsi

In de wereld van frisdranken zijn er twee giganten die de industrie domineren - Coca Cola en Pepsi. Deze twee merken zijn al meer dan een eeuw gezworen rivalen, elk…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Merkverhaal: Storytelling voor merken inclusief voorbeelden

Scoren met een nieuwe onderneming? Dat begint bij het hebben van een sterk merk. Daar weten we alles van. Veel starters in Nederland beginnen vol goede ideeën en uitgewerkte bedrijfsplannen.…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Branding: wat is het? & het belang voor bedrijven en marketing

In dit artikel bespreken we wat branding is en laten we aan de hand van 10 redenen zien waarom branding zo belangrijk is.

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Branding strategie: verbind je doelgroep met je merk

Ben je ondernemer, dan is het waarschijnlijk je doel om een sterk merk voor je bedrijf te creëren. Een merk dat je doelgroep herkent, dat heldere kernwaarden heeft en waar…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Slogan, pay-off, tagline of motto: wat is het verschil?

De oneliner betekenis is gemakkelijk: een (vaak geestige) uitspraak die niet langer is dan één zin. Maar er zijn nog meer termen die in de marketingwereld regelmatig voorbijkomen. Dat maakt…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Slogan: wat is het? + voorbeelden sterke slogans

Er zijn van die slogans die je zó kunt oplepelen, ook al worden ze al jaren niet meer gebruikt. Denk aan Just do it van Nike. Let’s make things better…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Slechte reclame slogans: zó maak je dus geen reclame… of wel?

Slechte slogans, we zien ze nog steeds. Dit komt doordat de hoeveelheid reclames die we (onbewust) tot ons nemen exponentieel is gegroeid. Mensen maken vaak de fout niet nader na…

Lees meer
Geschreven op 22 January 2025

Positionering van je merk: wat is het? Strategie & stappenplan

De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…

Lees meer

Ontdek wat online marketing jou kan opleveren

Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen