• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 22 januari 2025

Branding: wat is het? & het belang voor bedrijven en marketing

In dit artikel bespreken we wat branding is en laten we aan de hand van 10 redenen zien waarom branding zo belangrijk is.

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Slogan, pay-off, tagline of motto: wat is het verschil?

De oneliner betekenis is gemakkelijk: een (vaak geestige) uitspraak die niet langer is dan één zin. Maar er zijn nog meer termen die in de marketingwereld regelmatig voorbijkomen. Dat maakt…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Slogan: wat is het? + voorbeelden sterke slogans

Er zijn van die slogans die je zó kunt oplepelen, ook al worden ze al jaren niet meer gebruikt. Denk aan Just do it van Nike. Let’s make things better…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Slechte reclame slogans: zó maak je dus geen reclame… of wel?

Slechte slogans, we zien ze nog steeds. Dit komt doordat de hoeveelheid reclames die we (onbewust) tot ons nemen exponentieel is gegroeid. Mensen maken vaak de fout niet nader na…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Positionering van je merk: wat is het? Strategie & stappenplan

De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Merkstrategie bepalen: betekenis + voorbeelden & modellen

Het doel van een merkstrategie is helder: zorgen dat je potentiële klanten weten dat je merk bestaat en waar het voor staat. Heb je een scherpe merkstrategie, dan helpt je…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Merkwaarden & kernwaarden bepalen: wat zijn het? En wat zijn voorbeelden?

Loyaal, creatief, duurzaam, eigenzinnig: het zijn allemaal voorbeelden van merkwaarden. Het bepalen van merkwaarden is heel belangrijk voor de positionering van je bedrijf. Als je merkwaarden duidelijk zijn voor je…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Hoger in Google komen met je website: 16 tips

Een hoge ranking in Google is belangrijk voor je website. Het zorgt er namelijk voor dat meer mensen op jouw website klikken, wat uiteindelijk ook zal leiden tot meer sales.…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Ansoff matrix: Groeistrategie model & voorbeelden

Net een eigen bedrijf begonnen, of heb je misschien al een tijdje een onderneming maar wil je de volgende stap zetten? In dit artikel leggen we uit hoe je jouw…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Mitsubishi Pajero en 4 andere merknamen die geen succes waren

Een merknaam kan in je moedertaal heel leuk en cool klinken. Als je vervolgens met je product of service de internationale markt wilt veroveren, dan is het aanlokkelijk om je…

Lees meer

Ontdek wat online marketing jou kan opleveren

Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen