Artikelen over Strategie
Opportunity cost (alternatieve kosten) wat zijn het? En waarom zijn ze belangrijk voor ondernemers?
In deze blogpost gaan we in op het begrip Opportunity Cost. Vaak blijkt dit een ondergeschoven kindje bij directies in het MKB. Maar het is een belangrijke parameter voor het…
Lees meerRente-op-rente effect in online marketing, hoe werkt dat?
Wanneer online marketing wordt ingezet als kanaal om een strategisch concurrentievoordeel te behalen is een continu proces van stap-voor-stap-verbeteringen nodig. Verbetering op verbetering is als rente-op-rente ofwel compound interest. Verbetering…
Lees meerHet misverstand over marketing opgehelderd
Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals…
Lees meerBlack Swan van Nassim Nicolas Taleb: hoe de zwarte zwaan je business kan verrassen
De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld…
Lees meerRisicospreiding: haal leads en omzet uit meerdere marketingkanalen
Marketing kent vele kanalen om prospects en klanten te bereiken. In B2B zijn dat vaak: het eigen netwerk, referrals (word of mouth), beurzen, vakmedia. Online zijn er vele kanalen: social…
Lees meerWat is een goede briefing voor een nieuwe bedrijfswebsite
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerScale-up marketing in 2022
Scale-ups zijn typisch nieuw opkomende, snelgroeiende bedrijven die zich richten op een behoefte in de markt door het aanbieden van een innovatief product of dienst. Marketing voor scale-ups is verschillend…
Lees meerZoekwoordenonderzoek
Je wilt zo goed mogelijk zichtbaar zijn in zoekmachines, dat is zeker. Maar, wat je veel minder zeker weet is op welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn. En, misschien nog…
Lees meerZoekwoordplanner
Waar de zoekwoordplanner van Google voorheen de meest voor de hand liggende manier was om zoekwoordenonderzoek te doen, neemt de kwaliteit van de data al jaren af en wordt de zoekwoordplanner steeds…
Lees meerOnline marketingstrategie in 6 stappen
Je bedrijf heeft een duidelijke, maar in eerste instantie offline, marketingstrategie. Online ligt waarschijnlijk een grote kans om je markt uit te breiden. Alleen hoe vertaal je een offline marketingstrategie…
Lees meerKies jij ook voor exponentiële groei?
Dat gaat niet vanzelf.