Artikelen over Strategie
Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.
Samengestelde rente: de kracht van exponentiële groei
Stel je voor dat je één euro hebt die elke dag verdubbelt. Na tien dagen heb je duizend euro, maar na twintig dagen al een miljoen. Dit verbijsterende principe heet…
Lees meerScale up: betekenis & groei versnellen met marketing
Succesvol opschalen is dé droom van iedere ondernemer, maar waarom slaagt slechts een handvol bedrijven erin om écht door te breken? Terwijl het ene bedrijf razendsnel groeit, worstelen anderen.
Lees meerDigitalisering marketing & sales: trends, valkuilen & stappenplan
De digitalisering van sales en marketing is inmiddels geen toekomstmuziek meer, maar dagelijkse realiteit. Bedrijven staan voor de uitdaging om niet alleen processen en gegevens digitaal te maken, maar ook…
Lees meerAmbitieuze online marketing strategie bepalen in 2025
Een succesvolle online marketingstrategie is geen toeval, maar het resultaat van een zorgvuldige en gestructureerde aanpak. Toch worstelen veel bedrijven met het vertalen van bedrijfsdoelen naar concrete online acties, wat…
Lees meerInbound marketing: wat is het? + strategie & bureau
Laten we eerst eens naar de definitie van inbound marketing kijken, zoals die is vastgesteld door de bedenkers van de term: Je wilt klanten niet langer hinderlijk achtervolgen, maar ervoor…
Lees meerThe Long Tail – Chris Anderson + keywords & marketing
Wat hebben Amazon, Netflix en Spotify met elkaar gemeen? Ze verdienen goud aan producten die je zelden op een bestsellerlijst ziet.
Lees meerCustomer Lifetime Value (CLTV of klantwaarde): Betekenis & berekenen
Alle winst die een klant je oplevert, tijdens de hele periode dat hij klant bij je is. Kortom: de klantwaarde. Het is belangrijk om je Customer Lifetime Value te berekenen,…
Lees meerKPI’s: wat zijn het? + hoe bepaal je ze?
Meten wat je MOET weten. Op basis van welke uitkomstmaten wordt succes bepaald? Een ogenschijnlijk eenvoudige vraag die bij veel bedrijven tot een niet al te overtuigend antwoord leidt.
Lees meerProof of concept: wat is het & hoe werkt het?
De meeste productintroducties falen. Test of je idee ook een GOED idee is. Hoe eerder je een concept via proof of concept aan de markt kunt toetsen, hoe beter. Het…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.