Artikelen over Strategie
Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.
Go-to-market strategie in 10 stappen
Een go-to-market strategie is een bedrijfsstrategie die je bedrijf kan gebruiken om jou product of dienst aan de markt te brengen. Het is een systematische aanpak die een bedrijf gebruikt…
Lees meerOndernemingsplan (businessplan) maken
Om maar eens een oeroud cliché van stal te halen: een goed begin is het halve werk. Dat geldt eigenlijk voor alles en zeker voor het starten van een onderneming.…
Lees meerWat is offline marketing? Kanalen en originele voorbeelden
Offline opvallen met je bedrijf hopeloos ouderwets? Nee hoor! Sterker nog: de kracht van offline reclame is juist hartstikke sterk. In deze blogpost bespreken we uitgebreid offline promotie. Zo leer…
Lees meerCustomer journey. Wat is het en hoe zet jij de klantreis in voor jouw bedrijf
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt,…
Lees meerWhy, How, What – Simon Sinek’s Golden Circle model
Veel startende ondernemers wenden zich tot de Golden Circle theorie van Simon Sinek als ze hun ondernemingsplan gaan maken. Volgens deze theorie moet je beginnen met de waarom-vraag van je…
Lees meerAIDA-model. Betekenis, uitleg en voorbeelden
Het AIDA-model is een klassiek marketingmodel waarin je door het volgen van 4 stappen een effectieve advertentiecampagne of verkoopstrategie creëert. Het model is eenvoudig en effectief waardoor het al meer…
Lees meerCorporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een…
Lees meerPositionering: wat is het, stappenplan & voorbeeld
De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…
Lees meerHet MDC-model: hulp bij het positioneren van je bedrijf of merk
Natuurlijk wil je als ondernemer dat je merk een vaste plek krijgt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Om dat doel te bereiken, is het belangrijk om…
Lees meerBedrijfsovername: bedrijf kopen of verkopen (2 stappenplannen)
Een bedrijfsovername is een spannende stap in het ondernemerschap. Misschien wil je een ander bedrijf overnemen om je bestaande onderneming te versterken. Of zet je met een overname je eerste…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.