Artikelen over Strategie
Opportunity cost (alternatieve kosten) wat zijn het? En waarom zijn ze belangrijk voor ondernemers?
In deze blogpost gaan we in op het begrip Opportunity Cost. Vaak blijkt dit een ondergeschoven kindje bij directies in het MKB. Maar het is een belangrijke parameter voor het…
Lees meerRente-op-rente effect in online marketing, hoe werkt dat?
Wanneer online marketing wordt ingezet als kanaal om een strategisch concurrentievoordeel te behalen is een continu proces van stap-voor-stap-verbeteringen nodig. Verbetering op verbetering is als rente-op-rente ofwel compound interest. Verbetering…
Lees meerHet misverstand over marketing opgehelderd
Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals…
Lees meerWat is een Black Swan Event (Nassim Taleb) & toepassing in marketing
De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld…
Lees meerRisicospreiding: haal leads en omzet uit meerdere marketingkanalen
Marketing kent vele kanalen om prospects en klanten te bereiken. In B2B zijn dat vaak: het eigen netwerk, referrals (word of mouth), beurzen, vakmedia. Online zijn er vele kanalen: social…
Lees meerNieuwe website laten maken: Website briefing in 8 stappen
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerZoekwoordenonderzoek in 2023: zo doe je het
Je wilt zo goed mogelijk zichtbaar zijn in zoekmachines, dat is zeker. Maar, wat je veel minder zeker weet is op welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn. En, misschien nog…
Lees meerWat is de zoekwoordplanner van Google en hoe werkt het?
Waar de zoekwoordplanner van Google voorheen de meest voor de hand liggende manier was om zoekwoordenonderzoek te doen, neemt de kwaliteit van de data al jaren af en wordt de zoekwoordplanner steeds…
Lees meerOnline marketingstrategie bepalen in 6 stappen
Je bedrijf heeft een duidelijke, maar in eerste instantie offline, marketingstrategie. Online ligt waarschijnlijk een grote kans om je markt uit te breiden. Alleen hoe vertaal je een offline marketingstrategie…
Lees meerKies jij ook voor exponentiële groei?
Dat gaat niet vanzelf.