logo Contact images

ContentKing

TOOL
ContentKing
USE CASES

SEO monitoring voor complexe websites

Bij grote websites zijn vaak veel mensen betrokken, die tegelijk aan de site werken. Het is belangrijk om overzicht te houden over alles wat er gebeurt op het gebied van SEO, kansrijke optimalisaties of eventuele SEO-fouten. Dat kan met de SEO-tool ContentKing. Deze tool audit websites in real time en houdt aanpassingen op de site op een overzichtelijke manier bij.

Wat is ContentKing en hoe werkt het?

ContentKing haalt realtime informatie op bij websites. Dat is vooral handig bij websites die zo groot zijn, dat handmatig bijhouden niet meer mogelijk is. ContentKing maakt inzichtelijk op welke pagina’s aanpassingen zijn doorgevoerd en of er knelpunten op SEO-gebied zijn die opgelost moeten worden. Voorbeelden zijn het aanpassen van kopteksten of het detecteren van gebroken links. ContentKing geeft de kansen voor SEO-optimalisaties per pagina weer en biedt daarnaast een algemeen overzicht van de SEO van de hele website.

Over ContentKing

ContentKing werd opgericht door digital marketingspecialisten die een tool zochten om de content en SEO van complexe websites te beheren. Omdat die tool niet bestond, besloten ze die zelf te ontwikkelen. Het bedrijf werd opgericht in 2015 en inmiddels heeft ContentKing kantoren in Amsterdam en in Brno, Tsjechië. ContentKing is actief in Europa en Amerika en de tool wordt gebruikt door grote bedrijven, zoals Netflix, Vodafone en H&M. De jaarlijkse omzet is 1,3 miljoen euro.

 Functionaliteiten ContentKing

  • SEO auditing: levert een compleet, realtime (24/7) overzicht van de SEO-prestaties van een website. De data is altijd beschikbaar in de cloud.
  • SEO monitoring: monitort continu wat er gebeurt op een website.
  • SEO alerting: stuurt alerts als er knelpunten op SEO-gebied ontstaan.
  • SEO change tracking: houdt in realtime elke wijziging op een website bij.
  • Automatische rapportages over SEO-prestaties.
  • Integratie met Microsoft Teams, Slack, Google Analytics, Google Search Console, Adobe Analytics en Google Data Studio.
  • ContentKing API: ContentKing biedt verschillende API’s, die je kunt embedden in je eigen softwareprogramma’s.

Voor wie is ContentKing bedoeld?

ContentKing is bedoeld voor bedrijven met grote, complexe websites waar meerdere mensen aan werken, en voor SEO-professionals en marketeers die meerdere websites beheren.

Voordelen ContentKing

  • Monitort websites 24 uur per dag, zeven dagen per week. Geen enkele andere tool doet dat. Dat maakt het mogelijk om verbeteringen goed te volgen en continu te werken aan SEO-optimalisatie.
  • Uitgebreid dashboard met concrete verbetertips.
  • Ideale tool voor grote websites.
  • Proactieve SEO-alerts.

Nadelen

  • Continu monitoren heeft invloed op het hostingpakket: het kan de website trager maken. Het is mogelijk om zelf in te stellen wanneer een website gecrawld wordt, om dit probleem tegen te gaan.
  • Voor zoekwoordenonderzoek, linkbuilding en het bijhouden van posities in de zoekmachines is een extra tool nodig.

Online tool ContentKing

Om ContentKing te gebruiken is geen aparte software noodzakelijk. Het programma is cloud based en inloggen is mogelijk via de website van ContentKing.

Tarieven ContentKing

ContentKing heeft verschillende pakketten, variërend van Basic tot Enterprise. Het goedkoopste pakket kost 119 euro per maand en het duurste 1089 euro per maand. De functies verschillen per pakket. Drie pakketten zijn gratis uit te proberen tijdens een trial. De verschillende opties van tarieven zijn te vinden op de website van ContentKing.

ContentKing reviews

Weten wat de klanten van ContentKing van de tool vinden? Lees meer in de ContentKing reviews.

De ContentKing Academy

De website van ContentKing bevat een kennisbank met artikelen over een breed scala aan SEO-gerelateerde onderwerpen: de ContentKing Academy. Voorbeelden van categorieën zijn Technical SEO, SEO Fundamentals en Structured Data.

Alternatieven ContentKing

ContentKing heeft verschillende concurrenten. Alternatieven voor ContentKing zijn bijvoorbeeld Semrush, Ahrefs en Moz Pro. Elk alternatief heeft voor- en nadelen en het is afhankelijk van het bedrijf welke tool het beste aansluit bij de behoeften.

Kies jij ook voor exponentiële groei?