logo Performancescan images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 19 juni 2025

Leadgeneratie: Wat is het? & Hoe krijg je meer leads?

In de b2b-markt is online vindbaarheid cruciaal. In deze markt oriënteren bedrijven zich immers uitgebreid online. Door online goed vindbaar te zijn tijdens dit oriëntatieproces, stijgt de kans dat zij…

Lees meer
Geschreven op 17 juni 2025

Digital marketing in 2025: definitie, strategie & trends

Digital marketing is allang niet meer een nice to have, maar vormt inmiddels het kloppende hart van bijna elke succesvolle onderneming. Klanten leven, kopen en vergelijken online, en jouw bedrijf…

Lees meer
Geschreven op 12 juni 2025

Mere exposure effect: betekenis & voorbeelden

Het brein winkelt het liefst bij wat bekend voelt. Het mere exposure effect beschrijft hoe bekende stimuli (gelezen woorden, bekeken afbeeldingen, gehoorde geluiden, etc.) prettiger aanvoelen voor het brein, en…

Lees meer
Geschreven op 11 juni 2025

Online / internet marketeer: werkzaamheden, opleidingen & salaris

Op internet, waar concurrentie slechts één klik verwijderd is, vormt een online marketeer de spil tussen de online strategie, data en uitvoering.

Lees meer
Geschreven op 6 juni 2025

FOMO: (Fear Of Missing Out): betekenis & gebruik in marketing

Toen ChatGPT eind 2022 plotseling wereldwijd viraal ging, ontstond er onder ondernemers onmiddellijk een aandrang om ‘iets met AI’ te doen.

Lees meer
Geschreven op 5 juni 2025

Samengestelde rente: de kracht van exponentiële groei

Stel je voor dat je één euro hebt die elke dag verdubbelt. Na tien dagen heb je duizend euro, maar na twintig dagen al een miljoen. Dit verbijsterende principe heet…

Lees meer
Geschreven op 4 juni 2025

Loss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing

Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss…

Lees meer
Geschreven op 3 juni 2025

Marketeer: betekenis, taken, vaardigheden & salaris in 2025

Elke dag word je blootgesteld aan honderden, misschien wel duizenden marketingboodschappen. Van de video's op Facebook tot de billboards die je onderweg naar je werk ziet – marketing is overal…

Lees meer
Geschreven op 30 mei 2025

Online marketing: betekenis & meer rendement uit je website

In een wereld waarin de digitale klik net zo krachtig is geworden als een persoonlijke handdruk, is online marketing uitgegroeid tot de ultieme brug tussen bedrijven en hun publiek.

Lees meer
Geschreven op 28 mei 2025

B2b SEO: complete strategie met stappenplan

Voor b2b-bedrijven is zoekmachineoptimalisatie (SEO) méér dan alleen hoger ranken in Google. Het is dé sleutel tot zichtbaarheid, geloofwaardigheid en uiteindelijk tot meer waardevolle leads

Lees meer

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.