Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Digital marketing: wat is het? & strategieën
Digitale marketing is een breed begrip. Het omvat namelijk alle vormen van marketing waarvoor een digitaal kanaal wordt ingezet. Van promotieberichten via SMS, websites, online marketing, banners, advertenties op social…
Lees meerGoede SEO-teksten
Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel…
Lees meerAvailability heuristic (beschikbaarheidsheuristiek)
De Availability Heuristic is een mentale denkfout op basis van beschikbaarheid. Van dat wat makkelijk beschikbaar is in het brein verwachten we onterecht dat het veel voorkomt of opnieuw voor…
Lees meerHet krachtige effect van de anchoring bias is niet te onderschatten
Het krachtige effect van de ‘anchoring bias’ is een niet te onderschatten vooroordeel dat automatisch in ons brein ontstaat. We leggen je uit hoe dit effect klanten beïnvloed in hun…
Lees meerZo zet je het endowment effect in om meer omzet te maken
Het endowment effect beschrijft hoe klanten meer waarde hechten aan iets dat (gevoelsmatig) van hen is, dan aan iets dat (nog) niet van hen is. Dus maak je klanten alvast…
Lees meerWat is het mere exposure effect en hoe zet je het in als ondernemer?
Het brein winkelt het liefst bij wat bekend voelt. Het mere exposure effect beschrijft hoe bekende stimuli (gelezen woorden, bekeken afbeeldingen, gehoorde geluiden, etc.) prettiger aanvoelen voor het brein, en…
Lees meerMimesis, wat kun je ermee in online marketing?
Mimesis is Oudgrieks en betekent: nabootsing, imitatie, nadoen. Het is ook een begrip ontwikkeld door de Franse antropoloog René Girard. Hij constateert dat veel (koop)gedrag niet spontaan is of uit…
Lees meerLeadgeneratie voor B2B. Wat is het? Hoe krijg je meer leads?
In de b2b-markt is online vindbaarheid cruciaal. In deze markt oriënteren bedrijven zich immers uitgebreid online. Door online goed vindbaar te zijn tijdens dit oriëntatieproces, stijgt de kans dat zij…
Lees meerKies jij ook voor exponentiële groei?
Dat gaat niet vanzelf.