Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
B2b & marketing: betekenis, het verschil met b2c + bedrijven
B2b is een afkorting uit de economie die staat voor business to business. Het gaat hierbij om bedrijven die goederen of diensten aan andere bedrijven leveren. Een b2b-bedrijf doet zaken…
Lees meerGoogle Analytics 4 voor beginners
Google Analytics is een razend populaire tool onder marketeers. Meer dan 28 miljoen websites, dat is meer dan de helft van alle websites, gebruiken op dit moment al Google Analytics.…
Lees meerSterk merk in de markt zetten met deze 8 onderdelen (+3 tips)
Wat is een merk nu eigenlijk? We definiëren merk als volgt: een merk is een concept (in de vorm van een naam, term, ontwerp of symbool) dat wordt gebruikt voor…
Lees meerDe waarde van CRM (Customer Relationship Management) in marketing
Wanneer je je eigen onderneming start zijn er aantal belangrijke bedrijfssoftware die je zal moeten aanschaffen. Een daar van is een goed CRM-systeem (Customer Relationship Management). In dit artikel leggen…
Lees meerGo-to-market strategie in 10 stappen
Een go-to-market strategie is een bedrijfsstrategie die je bedrijf kan gebruiken om jou product of dienst aan de markt te brengen. Het is een systematische aanpak die een bedrijf gebruikt…
Lees meerInternationale marketing: wat is het? En wat zijn goede strategieën?
Ondernemers die in Nederland succes hebben, kunnen ervoor kiezen voor uitbreiding naar het buitenland. Zolang je de goede business te pakken hebt evenals een interessante niche zit je meestal gebakken.…
Lees meerWat is offline marketing? Kanalen en originele voorbeelden
Offline opvallen met je bedrijf hopeloos ouderwets? Nee hoor! Sterker nog: de kracht van offline reclame is juist hartstikke sterk. In deze blogpost bespreken we uitgebreid offline promotie. Zo leer…
Lees meerCustomer journey. Wat is het en hoe zet jij de klantreis in voor jouw bedrijf
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt,…
Lees meerWat is merkidentiteit? Jouw merk in 5 elementen
Sterke merken zijn merken met persoonlijkheid. Merken die ergens voor staan en die hun heldere boodschap consistent uitstralen, in woord, beeld en gedrag. Dát is hun merkidentiteit. Belangrijk, want een…
Lees meerCorporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.