logo Contact images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 31 oktober 2022

Het krachtige effect van de anchoring bias is niet te onderschatten

Het krachtige effect van de ‘anchoring bias’ is een niet te onderschatten vooroordeel dat automatisch in ons brein ontstaat. We leggen je uit hoe dit effect klanten beïnvloed in hun…

Lees meer
Geschreven op 20 oktober 2022

Zo zet je het endowment effect in om meer omzet te maken

Het endowment effect beschrijft hoe klanten meer waarde hechten aan iets dat (gevoelsmatig) van hen is, dan aan iets dat (nog) niet van hen is. Dus maak je klanten alvast…

Lees meer
Geschreven op 20 oktober 2022

Wat is het mere exposure effect en hoe zet je het in als ondernemer?

Het brein winkelt het liefst bij wat bekend voelt. Het mere exposure effect beschrijft hoe bekende stimuli (gelezen woorden, bekeken afbeeldingen, gehoorde geluiden, etc.) prettiger aanvoelen voor het brein, en…

Lees meer
Geschreven op 7 oktober 2022

Mimesis, wat kun je ermee in online marketing?

Mimesis is Oudgrieks en betekent: nabootsing, imitatie, nadoen. Het is ook een begrip ontwikkeld door de Franse antropoloog René Girard. Hij constateert dat veel (koop)gedrag niet spontaan is of uit…

Lees meer
Geschreven op 28 september 2022

Leadgeneratie voor B2B. Wat is het? Hoe krijg je meer leads?

In de b2b-markt is online vindbaarheid cruciaal. In deze markt oriënteren bedrijven zich immers uitgebreid online. Door online goed vindbaar te zijn tijdens dit oriëntatieproces, stijgt de kans dat zij…

Lees meer
Geschreven op 22 juli 2022

Branded search: Bieden op eigen merknaam en die van de concurrent

Bieden op je eigen merknaam wordt door mkb-ondernemers nogal eens aangeduid als weggegooid geld. Op onze eigen merknaam staan we organisch (onbetaald)  al bovenaan dus waarom zouden we betalen om…

Lees meer
Geschreven op 15 juli 2022

Physical availability: maak je merk makkelijk te vinden én te kopen

Kunnen potentiële klanten je merk makkelijk vinden en kopen als ze dat willen? Dat is physical availability. Het (her)kennen van en denken aan je merk in een koopsituatie heet mental…

Lees meer
Geschreven op 15 juli 2022

Mental availability: cruciaal voor merkgroei

In 2010 Schreef professor Byron Sharp een baanbrekend wetenschappelijk marketing boek: ‘How Brands Grow’. Sharp (what’s in a name?) gooide menig heilig huisje omver en de impact daarvan resoneert nog…

Lees meer
Geschreven op 1 juni 2022

Het misverstand over marketing opgehelderd

Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals…

Lees meer
Geschreven op 20 december 2021

Wat is Google E-A-T voor SEO en hoe verbeter je de E-A-T van je website

Beschikt jouw website over voldoende E-A-T? E-A-T is sinds 2014 een hot topic in SEO, omdat Google er steeds meer waarde aan hecht. We merken echter dat het voor veel…

Lees meer

Kies jij ook voor exponentiële groei?