Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
FOMO: (Fear Of Missing Out): Definitie & marketingvoorbeelden
Je vrienden geven een feestje! Je kijkt in je agenda en ziet dat je die avond al een ander feestje hebt. Een onaangenaam gevoel bekruipt je. Wat nu als dit…
Lees meerDecoy effect (afleidingseffect): hoe je brein misleid wordt
Het decoy effect maakt een van beide opties aantrekkelijker, door daar een derde alternatief aan toe te voegen. Je stuurt de voorkeur van mensen die een keuze moeten maken, door…
Lees meerSurvivorship bias: wat is het? Voorbeelden & tips
De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?
Lees meerPeak-end rule (regel van piek en afloop)
Wat is de Peak-end Rule? Het is een psychologisch inzicht dat beschrijft dat vooral de piek en het einde van een ervaring bepalen hoe iemand zich dat herinnert.
Lees meerSunk Cost Fallacy (Concorde-effect): Definitie, voorbeelden en toepassen
Wat is de Sunk Cost Fallacy? Het is de neiging om door te gaan met iets als er een investering in geld, moeite of tijd gedaan is, ook al heeft…
Lees meerDigital marketing: wat is het? & strategieën
Digitale marketing is een breed begrip. Het omvat namelijk alle vormen van marketing waarvoor een digitaal kanaal wordt ingezet. Van promotieberichten via SMS, websites, online marketing, banners, advertenties op social…
Lees meerGoede SEO-teksten in 4 stappen
Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel…
Lees meerGambler’s Fallacy (Gokkersmisvatting)
De Gambler’s Fallacy is de neiging van het brein om ervan uit te gaan dat de kans dat iets gebeurt verandert, ten gevolge van wat er eerder is gebeurd
Lees meerAvailability heuristic (beschikbaarheidsheuristiek)
De Availability Heuristic is een mentale denkfout op basis van beschikbaarheid. Van dat wat makkelijk beschikbaar is in het brein verwachten we onterecht dat het veel voorkomt of opnieuw voor…
Lees meerHet krachtige effect van de anchoring bias is niet te onderschatten
Het krachtige effect van de ‘anchoring bias’ is een niet te onderschatten vooroordeel dat automatisch in ons brein ontstaat. We leggen je uit hoe dit effect klanten beïnvloed in hun…
Lees meerKies jij ook voor exponentiële groei?
Dat gaat niet vanzelf.