logo Meer weten images
Marketing

LinkedIn Ads

Adverteren op het grootste zakelijke platform

  • Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
  • Vergroot marktaandeel
  • Duurzaam concurrentievoordeel

LinkedIn heeft wereldwijd meer dan 875 miljoen leden, waarvan ruim 9 miljoen in Nederland. Daarmee is het veruit het grootste kanaal in de zakelijke markt. LinkedIn wordt dan ook gezien als hét B2B-kanaal én je kunt er heel gericht targeten. Of je nu de juiste sollicitanten wilt aantrekken, meer bezoek naar je website of meer naamsbekendheid wilt krijgen, LinkedIn adverteren helpt je daarbij, want zowel bedrijven als medewerkers zijn op LinkedIn te vinden.

Hoe werkt LinkedIn adverteren?

Wanneer de B2B-markt jouw doelgroep is, is LinkedIn het perfecte kanaal voor jou. LinkedIn maakt het namelijk mogelijk te adverteren voor een hele specifieke doelgroep. Je kunt je publiek selecteren op bijvoorbeeld een bepaalde functie, branche, regio, interesse of bedrijfsgrootte. Ook het tegenovergestelde kan. Je kunt bepaalde groepen ook juist uitsluiten voor jouw advertentiecampagne. Voor adverteren via LinkedIn heb je een campagnebudget nodig. Je spreekt een maximaal dagbudget af waarmee je CPC’s of CPM’s gefinancierd worden.

LinkedIn Ads

Waarom zou je LinkedIn adverteren uitbesteden?

Bij LinkedIn adverteren is het belangrijk dat je de Campagne Manager goed begrijpt. Wanneer je aan de verkeerde knoppen draait of de doelstelling niet scherp is, boek je weinig resultaten maar ben je wel je investering kwijt. Weet jij welk ad-format je moet gebruiken, hoe groot je doelgroep moet zijn en wat het nut is van campagnegroepen? Hoe lang je de campagne moet laten draaien, wat de beste verdeling over het jaar is of welke woorden en onderwerpen geweerd worden?

Bovendien is LinkedIn adverteren gericht op de lange termijn, om een relatie met je publiek op te bouwen. Zorg er daarom voor dat je content aanspreekt en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. En dat je daarna niet stilzit, maar de conversies bijhoudt en mensen op basis van hun online gedrag weer retarget. Alleen dan krijg je sterke leads!

Specifieke doelgroep

LinkedIn richt zich volledig op de zakelijke markt. Dat is al een hele specifieke markt, die je nog verder kunt finetunen om precies de juiste doelgroep te bereiken.

Betrokken doelgroep

Deze doelgroep heeft interesse in zakelijke onderwerpen, deelt graag inhoudelijke kennis en gebruikt het platform doelbewust om zakelijke contacten warm te houden.

Grote doelgroep

In Nederland zijn meer dan 9 miljoen mensen actief op LinkedIn om hun kennis up-to-date te houden, te netwerken of een baan te vinden.

Betaalbare doelgroep

Bij LinkedIn kun je zelf je maximale budget per dag instellen. Je weet op deze manier zeker dat je nooit meer hoeft te betalen.

LinkedIn adverteren

Waarom Tasmanic?

Tasmanic is een ambitieus digital marketingbureau met ervaren specialisten die in meerdere branches bewezen hebben dat ze goede resultaten kunnen behalen. We zorgen ervoor dat LinkedIn Ads ook bijdragen aan het halen van jouw bedrijfsdoelen.

  • Evidence based marketing

    We zijn een data-driven bureau dat bewezen strategieën toepast om vooraf bepaalde doelstellingen te behalen.

  • Hoogopgeleide, ervaren specialisten

    De marketing specialisten van Tasmanic zijn universitair opgeleid en beschikken over minimaal 5 jaar werkervaring.

  • Bewezen track record

    We hebben al veel ambitieuze bedrijven succesvol kunnen laten groeien dankzij een bewezen marketingaanpak.

Hoe waardevol is LinkedIn adverteren?

  • 75%
    van B2B

    Vele anderen gingen je voor

    Zo'n 75% van de B2B marketeers gebruikt LinkedIn Ads omdat het voor hen werkt.

  • 14,6%
    van de wereld

    Groot bereik

    Met een LinkedIn Ad kan 14,6% van de wereldbevolking bereikt worden!

  • 16,2%
    van de leden

    Grote kans om gezien te worden

    Van de LinkedIn gebruikers is 16,2% iedere dag actief op het platform.

Neem contact op

Heb je interesse om onze marketingservices in te zetten voor meer omzetgroei? Neem dan nu contact op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Werkwijze Tasmanic

 

1

Analyse huidige situatie

We kijken naar de huidige resultaten van de huidige campagnes, controleren de LinkedIn insight tag en de conversie en doelgroep instellingen.

2

Strategisch plan op maat

Welke wijzigingen zijn er nodig aan de nodig aan de campagnes om de doelstellingen te behalen?

3

Opzetten LinkedIn Adscampagnes

We richten alles in: van beeldmateriaal, advertentieteksten, doelgroepen tot landingpagina’s.

4

Evaluatie en aanscherpen

Doorlopend scherpen we de campagnes aan met nieuwe targeting, beeldmateriaal, en advertentieteksten. Als de doelen veranderen gaan we opnieuw analyseren (stap 1)

Benieuwd naar het groeipotentieel van jouw bedrijf?

Zet vandaag nog de eerste stap naar bovengemiddelde groei. Ontdek hoe we bedrijven naar meer dan 20% groei leiden.