logo Contact images

Veelgestelde vragen

Samenwerken met Tasmanic

Ja, wij werken graag voor B2B bedrijven. Dit heeft een aantal redenen:

  • De aankoopcycli zijn langer en interessanter om in te investeren.
  • Een nieuwe klant is meer waard.
  • Er is vaak veel winst te behalen omdat het effect van online marketing in B2B bedrijven vaak wordt onderschat.

Meer over B2B marketing.

Kort antwoord: nee. Wij hebben geen zin in conflicterende belangen. Mochten we twijfelen dan leggen we dit voor. Daar hoeven we verder geen contract over op te stellen maar het kan wel.

Nee, eerlijk gezegd vinden we dat onzin.

Als je zelf een website wilt laten scannen kun je dat onder andere hier doen:

Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en een website audit geven je een goed inzicht in de potentie van je website en de markt. Niet gratis, maar wel veel waardevoller dan een quickscan. Wil je daar eens over praten? Maak dan een afspraak. Die is wel gratis.

SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. In het Nederlands zoekmachine adverteren. SEA is dus de verzamelnaam voor adverteren in zoekmachines. In Nederland is Google verreweg de grootste zoekmachine en voor veel bedrijven de enige relevante, vandaar dat SEA en Google Ads (voorheen AdWords) vaak als synoniemen worden gebruikt. Google Ads is dus 1 van de mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo bieden het ook aan.

En wat is dan PPC?

In het Engels wordt vaak gesproken van PPC advertising, oftewel pay-per-click adverteren. Dit wordt zo genoemd doordat je afrekent per bezoeker die op je advertentie klikt. In de groep met pay-per-click advertentieplatforms zitten behalve Google en andere zoekmachines ook nog sociale platforms als Facebook en Twitter die ook betalen per klik aanbieden.

Google Ads is het online advertentie programma van Google. De tekstadvertenties worden weergegeven boven (en voorheen naast) de zoekresultaten van de zoekmachine. Er wordt alleen betaald al de bezoeker ook daadwerkelijk op de advertentie klikt; het pay-per-click model. Het bedrag wordt bepaald aan de hand van een groot aantal factoren zoals het ingestelde bod, de concurrentie, de kwaliteit van de advertentie, de kwaliteit van de landingspagina etc.

Het grote voordeel van deze manier van adverteren is dat de mensen bereikt die al actief op zoek zijn naar je product.

Google haalde in 2020 meer dan 140 miljard Amerikaanse dollar omzet uit Ads.

Ander mogelijkheden van Google Ads

Wanneer er over Ads wordt gesproken gaat het vaak vooral over de adverteren in het zoeknetwerk. Dit is vaak ook de meest interessante manier van adverteren. Via Google Ads kun je echter ook display campagnes, Google shopping campagnes, Youtube advertentiecampagnes en call only ads op mobiel instellen.

De kosten van Google Ads zijn volledig flexibel. Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer er op een advertentie wordt geklikt (pay per click). De kosten van de klikken (CPC) worden bepaald aan de hand van een groot aantal factoren, zoals:

  • Het ingestelde bod.
  • De kwaliteitsscore van de advertentie.
  • De hoeveelheid concurrentie op het zoekwoord.
  • Het bod dat de concurrentie heeft ingesteld
  • Advertentiepositie
  • etc.

Een budget instellen

Binnen Google Ads kan gewerkt worden met een maximaal dagbudget. Stel dat je niet meer dan €20,- per dag wilt uitgeven, dan kan dit.

Met een klein budget adverteren op heel veel zoekwoorden in een competitieve markt heeft niet zoveel zin. Beter zet je budget gericht in op zoekwoorden met een positief ROI.

Om een idee te krijgen van wat er gemiddeld per klik wordt betaald in een bepaalde branche, bekijk dit artikel van Wordstream (2016).

Wat kan het opleveren?

Dat is een goede vraag. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek en benchmarks uit de branche kan een inschatting worden gemaakt. Daarna is het continue testen en bijsturen.

SEO

Als je deze vraag stelt dan is het antwoord waarschijnlijk; nu. Vaak wordt een SEO specialist ingeschakeld nadat de nieuwe en verbeterde (en dure) website is gelanceerd. Waarschijnlijk was de website een stuk effectiever geworden als een SEO specialist bij de ontwikkeling was betrokken. En de lancering had ook nog wat positieve effecten gehad voor de vindbaarheid.

Momenten om een SEO specialist in te schakelen

  • Verhuizing van een website naar een nieuw domein.
  • Verhuizing van een website van http naar https.
  • Ontwikkeling nieuwe website.
  • Het samenvoegen van 2 websites door een bedrijfsovername.
  • Grote daling in organische bezoekersaantallen.
  • En natuurlijk als je geen of te weinig verkeer naar je website krijgt.

Kies jij ook voor exponentiële groei?

Begin nú, want later is al lang begonnen.