logo Meer weten images
Marketing

SEA bureau

Paid media betaalt zichzelf terug

  • Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
  • Vergroot marktaandeel
  • Duurzaam concurrentievoordeel

Betaalde zoekadvertenties zijn goed 14,1% van al het wereldwijde websiteverkeer. Search Engine Advertising (SEA) biedt bedrijven de mogelijkheid om relatief snel via zoekmachines bezoekers en omzet te genereren. Door te adverteren via Google Ads en Microsoft Ads kunnen bedrijven hun producten en diensten tonen aan potentiële klanten die op dat moment op zoek zijn.

SEA biedt vaak een hoog rendement omdat zoekers zelf actief op zoek zijn naar een product of dienst. Het gemiddelde rendement is met 800% hoog en mensen die online op advertenties klikken, hebben 50% meer kans om tot aankoop over te gaan. Het nadeel hiervan is dat de meeste bedrijven dit wel door hebben. Door het veilingsysteem van Google lopen de kosten daardoor hoog op. Als je niet weet wat je doet kun je behoorlijk leeglopen op Google Ads zonder dat je er iets mee opschiet. Daarom kun je SEA beter uitbesteden aan specialisten, en dan het liefst aan betere specialisten dan je concurrent.

Google Ads bureau

Snel groeien via adverteren in zoekmachines

SEA inzetten als promotiekanaal kan een hoog rendement opleveren. SEA-campagnes zijn relatief snel opgezet, waardoor advertenties in korte tijd aan potentiële klanten getoond kunnen worden.

Door het doorlopend optimaliseren van campagnes op basis van data worden prestaties structureel verbeterd. Zowel Google Ads als Microsoft Ads zijn continu in ontwikkeling. Dit biedt kansen voor early adopters die snel gebruik maken van veranderingen zoals een nieuw type campagne.

Tasmanic heeft eveneens expertise in het adverteren via zoekmachines zoals Amazon en DuckDuckGo. We noemen Amazon een zoekmachine, omdat dit platform door veel gebruikers als zoekmachine gebruikt wordt. In de V.S. is het zelfs na Google de meest gebruikte zoekmachine.

Direct meer relevant verkeer

SEA-campagnes zijn relatief snel opgezet en zijn daardoor een goede tactiek om op korte termijn websiteverkeer te trekken.

Transactiegericht

Advertenties worden getoond aan zoekers die actief op zoek zijn naar een product of dienst.

Meetbare resultaten

Het rendement van SEA-campagnes is meetbaar. Op basis van data worden campagnes verbeterd.

De enige manier om bovenaan te staan in Google

Bij commerciële zoektermen staan bijna altijd 4 ads bovenaan in Google. Het eerste organische resultaat staat daardoor laag op de pagina.

Google Ads specialist

Waarom SEA bureau Tasmanic

Tasmanic werkt alleen met ervaren, wo-opgeleide SEA-specialisten. Wij hebben ervaring met hoge budgetten, grote product catalogussen, internationale campagnes, datalayers etc. Wij krijgen elke campagne rendabel.

  • Evidence based marketing

    We zijn een data-driven SEA-bedrijf dat bewezen strategieën toepast voor succesvolle campagnes.

  • Hoogopgeleide, ervaren SEA-specialisten

    De online marketingexperts van Tasmanic zijn universitair opgeleid en beschikken over minimaal 5 jaar werkervaring als SEA-specialist.

  • Bewezen track record

    Met het inzetten van SEA-campagnes hebben we al veel bedrijven succesvol kunnen laten groeien.

Hoe waardevol is SEA

  • 14,1%
    van globaal websiteverkeer

    Grote bron van website-verkeer

    Van al het websiteverkeer wereldwijd is 14,1% afkomstig van Google paid.

  • 800%
    ROI

    Hoog rendement op investering

    Onderzoek toont aan dat de gemiddelde return on investment van Google Ads campagnes 800% is.

  • 50,0%
    Meer kans op een aankoop

    Vergroot de kans op een verkoop

    Mensen die op online advertenties klikken, hebben 50% meer kans om een online sale te doen.

Neem contact op

Heb je interesse om onze marketingservices in te zetten voor meer omzetgroei? Neem dan nu contact op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Werkwijze Tasmanic

We zijn een bureau waarmee je voor de lange termijn kunt samenwerken. Door de volgende werkwijze zorgen wij ervoor dat we continu blijven verbeteren.

 

1

Analyse huidige situatie

We starten met het bestuderen van de eventueel huidige campagnes. Daarnaast controleren we website-tracking en stellen we de juiste doelen in.

2

Strategisch plan op maat

Vervolgens bepalen we de strategie voor een succesvolle SEA-campagne. We zorgen dat de doelen van de SEA-campagnes volledig op één lijn liggen met bedrijfsdoelen.

3

Opzetten SEA-campagnes

Hierna creëren we de campagnes, bijvoorbeeld zoekcampagnes, Google en Microsoft Shopping campagnes en retargeting campagnes.

4

Evaluatie en aanscherpen

We meten het rendement van de campagnes en maken deze inzichtelijk voor onze klanten. Ook evalueren we resultaten om de SEA-strategie verder aan te scherpen.

Laat jouw bedrijf kansen liggen?

Onze beloning is gebaseerd op jouw resultaat.