logo Contact images

Hubspot

TOOL

Alles-in-één software voor marketing, sales en service

Alle inbound marketing- en salesactiviteiten op één platform ontwikkelen, uitvoeren en beheren. Dat kan met het alles-in-één marketing- en salesplatform HubSpot. HubSpot bestaat uit subplatformen voor sales, marketing en service. Zo komen binnen één tool alle activiteiten van commerciële teams samen en kan een bedrijf gericht werken aan meer websitebezoekers, leads en uiteindelijk omzet.

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is een marketingstrategie, ontwikkeld door HubSpot, die draait om het maken en delen van waardevolle content. Potentiële klanten raken geïnteresseerd in een bedrijf of product, dankzij content die hen helpt bij het oplossen van hun vragen en problemen. Deze strategie positioneert een merk, product of dienst op een natuurlijke manier in de hele klantreis. Een bedrijf kan zo laten zien dat het zijn doelgroep écht begrijpt. Lees meer over dit onderwerp in onze blogpost over inbound marketing.

Wat is HubSpot?

Wat is HubSpot? HubSpot is een zeer uitgebreid alles-in-één platform (cloud based) voor alle online inbound marketing- en salesactiviteiten van een bedrijf. Daarmee kan een bedrijf op een gestructureerde en effectieve manier een succesvolle inbound marketing- en salesstrategie uitvoeren. HubSpot heeft als doel om kwalitatieve potentiële klanten te genereren, beheren en onderhouden, zodat het bedrijf kan groeien.

Eén platform: HubSpot gebruiken

HubSpot is één complete tool voor het beheer van alle activiteiten op het gebied van marketing, sales en customer service, in de hele klantreis van kennismaking tot de aankoop. HubSpot bestaat uit vijf zogenoemde hubs: marketing, sales, service, operations en CMS (Content Management Systeem). De hubs zijn los én samen te gebruiken, zodat verschillende teams nog efficiënter samen kunnen werken.

Over HubSpot

Het Amerikaanse bedrijf HubSpot werd opgericht in 2006. De twee oprichters zagen dat mensen anders gingen winkelen dankzij de komst van internet. Klanten wilden niet lastiggevallen worden door marketeers of verkopers (die technieken wisten ze ook steeds beter te ontwijken), maar ze wilden juist geholpen worden. Klanten trekken met goede content die waarde toevoegt, dat is volgens HubSpot de sleutel tot succes. HubSpot heeft ruim 5500 medewerkers en 11 kantoren wereldwijd. 128.000 klanten in 120 landen maken gebruik van het platform. De jaaromzet is circa 883 miljoen dollar.

Functionaliteiten HubSpot

De lijst van functionaliteiten van HubSpot is eindeloos. Een greep uit de belangrijkste features van de verschillende hubs:

  • Platform voor marketing. Biedt marketing automation, verbeteren van SEO en ranking met hulp van diverse SEO-analysetools, tools voor leadgeneratie, bouw van intelligentie workflows en lead management.
  • Platform voor sales. Automatiseren van salestaken, volgen van klanten door de opgezette sales funnels, in kaart brengen van warme leads.
  • Platform voor customer service. Samenstellen klantprofielen, taakbeheer, verwerking klantvragen, feedbacktool, chatbots en live chat.
  • Platform voor optimalisatie van samenwerking tussen teams. Verbindt apps en data en automatiseert werkprocessen.
  • Customer Relationship Management (CRM). Brengt alle informatie van klanten bij elkaar, afkomstig van sales, marketing en service.
  • Content Management Systeem (CMS). Voor het bouwen, beheren en optimaliseren van een complete website.

Voor wie is HubSpot bedoeld?

HubSpot is goed schaalbaar. Dat betekent dat zowel de marketing,- sales- en serviceafdelingen van het mkb als die van grote internationale bedrijven er gebruik van kunnen maken.

Hoeveel HubSpot-partners zijn er?

HubSpot heeft daarnaast wereldwijd ruim vijfduizend HubSpot-partners, geselecteerde online marketingbureaus het platform gebruiken om de inbound marketing- en salesactiviteiten van hun klanten uit te voeren.

Voordelen HubSpot

  • HubSpot is compleet: het platform heeft hubs voor marketing, sales en service, een tool voor Customer Relationship Management (CRM) en een Content Management Systeem (CMS).
  • Het platform is gebruiksvriendelijk.
  • Alle marketing- en commerciële acties staan bij elkaar in één platform.
  • HubSpot bespaart veel tijd: online marketing funnels kunnen snel gebouwd worden.
  • Integratie met ruim vijfhonderd apps, zoals Eventbrite, SurveyMonkey en Shopify.

Nadelen HubSpot

  • HubSpot is niet goedkoop.
  • De vele mogelijkheden zijn in het begin overweldigend.
  • Het CMS van HubSpot is minder flexibel dan dat van concurrenten.

Tarieven HubSpot

HubSpot biedt drie verschillende pakketten aan: Starter, Professional en Enterprise. Het goedkoopste pakket kost vanaf 41 euro per maand, het duurste vanaf 2944 euro per maand. Op de website van HubSpot vind je meer informatie over de verschillende pakketten.

De HubSpot Academy

De HubSpot Academy biedt gratis korte cursussen, waarmee je je kennis en vaardigheden op het gebied van inbound marketing ontwikkelt. Er zijn honderden cursussen beschikbaar en het is mogelijk om na de afronding een certificaat te ontvangen.

Alternatieven HubSpot

Er zijn verschillende alternatieven voor HubSpot, zoals Sendinblue, Constant Contact en GetResponse. Tasmanic adviseert graag over het platform dat het beste bij je bedrijf past.

Kies jij ook voor exponentiële groei?