
Ambitieuze online marketing strategie bepalen in 2025
Een succesvolle online marketingstrategie is geen toeval, maar het resultaat van een zorgvuldige en gestructureerde aanpak. Toch worstelen veel bedrijven met het vertalen van bedrijfsdoelen naar concrete online acties, wat leidt tot onsamenhangende campagnes, verspilling van budget en achterblijvende resultaten.
Lees meer
Contentmarketing: betekenis, strategie & voorbeelden
Contentmarketing is uitgegroeid tot een van de krachtigste methoden om klanten aan te trekken, vertrouwen op te bouwen en langdurige relaties te versterken.
Lees meer
B2B marketing: betekenis & strategie (incl. stappenplan)
Succesvolle B2B-marketing is geen toeval, maar een combinatie van wetenschap en de juiste strategie. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 77% van de B2B-kopers hun aankoopbeslissing al grotendeels genomen heeft vóór het eerste contact met een leverancier
Lees meer
Contentstrategie: uitgebreid stappenplan (incl. voorbeelden)
Een krachtige contentstrategie maakt het verschil tussen content die genegeerd wordt en content die écht converteert.
Lees meer
Inbound marketing: wat is het? + strategie & bureau
Laten we eerst eens naar de definitie van inbound marketing kijken, zoals die is vastgesteld door de bedenkers van de term: Je wilt klanten niet langer hinderlijk achtervolgen, maar ervoor zorgen dat ze naar jou toe komen. Dat is wat inbound marketing mogelijk maakt. In een tijdperk waarin consumenten steeds…
Lees meer
SEO (zoekmachine optimalisatie): Wat is het? & Hoe werkt het?
Wat is SEO? SEO staat voor search engine optimization of in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. Definitie: SEO is het optimaliseren van websites en apps met als doel de kwaliteit en kwantiteit van het verkeer uit zoekmachines te vergroten.
Lees meer
Online marketing specialist inschakelen met 14 jaar ervaring
Bedrijven die online hard groeien hebben één positie vaak goed ingevuld: die van online marketingspecialist. Een strategische expert die weet hoe je websitebezoekers converteert naar klanten en je advertentiebudget omzet in winst.
Lees meer
Video SEO: marketing op YouTube en andere platforms
Video-SEO, oftewel het optimaliseren van videocontent voor zoekmachines, is essentieel geworden in een tijd waarin online video's een steeds prominentere rol spelen. Dagelijks bekijken miljoenen mensen wereldwijd video's op platforms zoals YouTube, Instagram, TikTok en Facebook.
Lees meer
B2b e-commerce: betekenis, platforms & voorbeelden
De wereldwijde markt voor b2b e-commerce is enorm. In 2020 had die een waarde van 6,64 biljoen dollar en de verwachting is dat die tot en met 2028 elk jaar met een kleine 19% groeit.
Lees meer
The Long Tail – Chris Anderson + keywords & marketing
Wat hebben Amazon, Netflix en Spotify met elkaar gemeen? Ze verdienen goud aan producten die je zelden op een bestsellerlijst ziet.
Lees meer