logo Contact images

Blog voor ondernemers

Op onze blog delen wij onze kennis over strategie, marketing & optimalisatie zodat ondernemers er direct wat aan hebben.

Black Swan Nassim Taleb
Strategie

Geschreven door Niek van Son MSc op 22 april 2022

Black Swan van Nassim Nicolas Taleb: hoe de zwarte zwaan je business kan verrassen

De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld zijn zwarte zwanen. In dit artikel lees je wat je hieraan hebt in jouw bedrijf of organisatie.

Lees meer
Risicospreiding marketingkanalen
Strategie

Geschreven door Niek van Son MSc op 25 maart 2022

Risicospreiding: haal leads en omzet uit meerdere marketingkanalen

Lees meer
Strategie

Geschreven door Edon van Asseldonk MSc op 11 maart 2022

Edon van Asseldonk

Hoe geef je als bedrijf een goede briefing voor een nieuwe website

Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit hoe je een goede briefing geeft voor de succesvolle ontwikkeling van een nieuwe website.

Lees meer
Optimalisatie

Geschreven door Edon van Asseldonk MSc op 3 maart 2022

Edon van Asseldonk

Wat is loss aversion en hoe pas je het toe in marketing?

Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss aversion is en tonen we voorbeelden. Ook laten we zien hoe je loss aversion in marketing kunt toepassen.

Lees meer
Scale-up marketing
Strategie

Geschreven door Niek van Son MSc op 23 februari 2022

Scale-up marketing in 2022

Scale-ups zijn typisch nieuw opkomende, snelgroeiende bedrijven die zich richten op een behoefte in de markt door het aanbieden van een innovatief product of dienst. Marketing voor scale-ups is verschillend van marketing voor al langer bestaande bedrijven doordat de volledige marketingstrategie nog moet worden opgezet. Een scale up heeft de…

Lees meer
Marketing

Geschreven door Edon van Asseldonk MSc op 20 december 2021

Edon van Asseldonk

Wat is Google E-A-T voor SEO en hoe verbeter je de E-A-T van je website

Beschikt jouw website over voldoende E-A-T? E-A-T is sinds 2014 een populaire SEO-term, omdat Google er steeds meer waarde aan hecht. We merken echter dat het voor veel bedrijven nog onduidelijk is wat E-A-T inhoudt. E-A-T- is een afkorting voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Deze term is door Google zelf…

Lees meer
Marketing

Geschreven door Niek van Son MSc op 20 september 2021

Leadgeneratie: de basis om meer leads te genereren

Je hoort het nog vaak van b2b ondernemers: hun website is vooral een visitekaartje omdat ze niet echt iets te verkopen hebben. Zonde, want juist b2b bedrijven oriënteren zich uitgebreid online en door vindbaar te zijn in het oriëntatieproces vergroot je de kans dat ze klant van je worden. Door…

Lees meer
Marketing

Geschreven door Niek van Son MSc op 20 september 2021

Waarom contentmarketing net vissen is

Wie slaapt, vangt geen vis. Voor een flinke vangst moet je goed wakker zijn. Ervaren vissers weten dat je alleen een vette vangst binnenhaalt als je je vismoment afstemt op de vissoort, de tijd van het jaar, de stand van de maan en diverse andere factoren waar ze je bij…

Lees meer
B2B Marketing
SEO

Geschreven door Niek van Son MSc op 20 september 2021

Waarom SEO onmisbaar is voor effectieve B2B-marketing

Dit artikel schreef ik voor en verscheen eerder op Marketingfacts. B2B-bedrijven zijn enthousiaste afnemers van marketing automation software (volgens sommige onderzoeken werkt 55 procent van de B2B-bedrijven ermee). Door de inbound-gerichte aanpak die door marketing automation aanbieders wordt gepropageerd is het belang van SEO voor B2B bedrijven toegenomen. Volgens het onderzoek Regalix State…

Lees meer
Sales

Geschreven door Niek van Son MSc op 20 september 2021

Nú werk maken van digitalisering sales

De salesafdeling van veel bedrijven werkt nog op de ouderwetse manier. Verkopers zoeken handmatig naar (koude) leads en proberen vervolgens een afspraak te regelen. Koude acquisitie is zonde van de tijd en energie, want het beslissingsproces van klanten verloopt - zeker nu - grotendeels online. Hoog tijd om werk te…

Lees meer

Diensten die uw bedrijf laten groeien

Benieuwd wat haalbare doelstellingen zijn voor uw bedrijf?

Bekijk onze diensten

Kies jij ook voor exponentiële groei?