
Leadgeneratie: Wat is het? & Hoe krijg je meer leads?
In de b2b-markt is online vindbaarheid cruciaal. In deze markt oriënteren bedrijven zich immers uitgebreid online. Door online goed vindbaar te zijn tijdens dit oriëntatieproces, stijgt de kans dat zij klant worden. Door vervolgens slim in te zetten op online leadgeneratie valt er heel veel te winnen. Dit artikel beschrijft…
Lees meer
Digital marketing in 2025: definitie, strategie & trends
Digital marketing is allang niet meer een nice to have, maar vormt inmiddels het kloppende hart van bijna elke succesvolle onderneming. Klanten leven, kopen en vergelijken online, en jouw bedrijf moet daar aanwezig zijn.
Lees meer
Mere exposure effect: betekenis & voorbeelden
Het brein winkelt het liefst bij wat bekend voelt. Het mere exposure effect beschrijft hoe bekende stimuli (gelezen woorden, bekeken afbeeldingen, gehoorde geluiden, etc.) prettiger aanvoelen voor het brein, en daarmee de kans op een aankoop vergroten. Onbekend maakt onbemind, op psychologisch niveau. Wij leggen je uit wat het mere…
Lees meer
Online / internet marketeer: werkzaamheden, opleidingen & salaris
Op internet, waar concurrentie slechts één klik verwijderd is, vormt een online marketeer de spil tussen de online strategie, data en uitvoering.
Lees meer
FOMO: (Fear Of Missing Out): betekenis & gebruik in marketing
Toen ChatGPT eind 2022 plotseling wereldwijd viraal ging, ontstond er onder ondernemers onmiddellijk een aandrang om ‘iets met AI’ te doen.
Lees meer
Samengestelde rente: de kracht van exponentiële groei
Stel je voor dat je één euro hebt die elke dag verdubbelt. Na tien dagen heb je duizend euro, maar na twintig dagen al een miljoen. Dit verbijsterende principe heet samengestelde rente — de drijvende kracht achter exponentiële groei.
Lees meer
Loss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing
Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss aversion is en tonen we voorbeelden. Ook laten we zien hoe je loss aversion in marketing kunt toepassen.
Lees meer
Marketeer: betekenis, taken, vaardigheden & salaris in 2025
Elke dag word je blootgesteld aan honderden, misschien wel duizenden marketingboodschappen. Van de video's op Facebook tot de billboards die je onderweg naar je werk ziet – marketing is overal en vormt de ruggengraat van ieder succesvol bedrijf.
Lees meer
Scale up: betekenis & groei versnellen met marketing
Succesvol opschalen is dé droom van iedere ondernemer, maar waarom slaagt slechts een handvol bedrijven erin om écht door te breken? Terwijl het ene bedrijf razendsnel groeit, worstelen anderen.
Lees meer
Online marketing: betekenis & meer rendement uit je website
In een wereld waarin de digitale klik net zo krachtig is geworden als een persoonlijke handdruk, is online marketing uitgegroeid tot de ultieme brug tussen bedrijven en hun publiek.
Lees meer