
Het misverstand over marketing opgehelderd
Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals liggen digital en online op het puntje van de tong. Marketing is voor hen online marketing. Maar online is gewoon…
Lees meer
Black Swan van Nassim Nicolas Taleb: hoe de zwarte zwaan je business kan verrassen
De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld zijn zwarte zwanen. In dit artikel lees je wat je hieraan hebt in jouw bedrijf of organisatie.
Lees meer
Risicospreiding: haal leads en omzet uit meerdere marketingkanalen
Marketing kent vele kanalen om prospects en klanten te bereiken. In B2B zijn dat vaak: het eigen netwerk, referrals (word of mouth), beurzen, vakmedia. Online zijn er vele kanalen: social media zoals Facebook, Instagram en YouTube, TikTok, Linkedin, digitale nieuwsbrieven, Google Ads, Google organisch, en nog veel meer. Welk kanaal…
Lees meer
Wat is een goede briefing voor een nieuwe bedrijfswebsite
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de succesvolle ontwikkeling van een nieuwe website.
Lees meer
Wat is loss aversion en hoe pas je het toe in marketing?
Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss aversion is en tonen we voorbeelden. Ook laten we zien hoe je loss aversion in marketing kunt toepassen.
Lees meer
Scale-up marketing in 2022
Scale-ups zijn typisch nieuw opkomende, snelgroeiende bedrijven die zich richten op een behoefte in de markt door het aanbieden van een innovatief product of dienst. Marketing voor scale-ups is verschillend van marketing voor al langer bestaande bedrijven doordat de volledige marketingstrategie nog moet worden opgezet. In 2020 had Nederland 2720…
Lees meer
Wat is Google E-A-T voor SEO en hoe verbeter je de E-A-T van je website
Beschikt jouw website over voldoende E-A-T? E-A-T is sinds 2014 een hot topic in SEO, omdat Google er steeds meer waarde aan hecht. We merken echter dat het voor veel bedrijven nog onduidelijk is wat E-A-T inhoudt. E-A-T- is een afkorting voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness. Deze term is door…
Lees meer
Waarom contentmarketing net vissen is
Wie slaapt, vangt geen vis. Voor een flinke vangst moet je goed wakker zijn. Ervaren vissers weten dat je alleen een vette vangst binnenhaalt als je je vismoment afstemt op de vissoort, de tijd van het jaar, de stand van de maan en diverse andere factoren waar ze je bij…
Lees meer
Waarom SEO onmisbaar is voor effectieve B2B-marketing
Dit artikel schreef ik voor en verscheen eerder op Marketingfacts. B2B-bedrijven zijn enthousiaste afnemers van marketing automation software (volgens sommige onderzoeken werkt 55 procent van de B2B-bedrijven ermee). Door de inbound-gerichte aanpak die door marketing automation aanbieders wordt gepropageerd is het belang van SEO voor B2B bedrijven toegenomen. Volgens het onderzoek Regalix State…
Lees meer
Nú werk maken van digitalisering sales
De salesafdeling van veel bedrijven werkt nog op de ouderwetse manier. Verkopers zoeken handmatig naar (koude) leads en proberen vervolgens een afspraak te regelen. Koude acquisitie is zonde van de tijd en energie, want het beslissingsproces van klanten verloopt - zeker nu - grotendeels online. Hoog tijd om werk te…
Lees meer