
Niek van Son MSc
Marketing Management (MSc, Universiteit van Tilburg). Meer dan 10 jaar online ervaring bij b2b, scale ups, financiële dienstverleners en markplaatsen, zowel nationaal als internationaal. Werkzaam als ad interim online marketingmanager voor Brookz. Leest: Sharp, Taleb, Kahneman. Geïntrigeerd door hoe mkb-ondernemers beslissingen nemen.
“Mensen zeggen niet wat ze doen, en doen niet wat ze zeggen”
“Hoop is geen strategie”
“Niet kiezen is ook een keuze”
Schrijft af en toe artikelen voor Frankwatching, Marketingfacts en B2bmarketeers.nl.
Hobbyproject: Surface Interval.
- Hardlopen
- Duiken
- Muziekliefhebber
Artikelen van Niek van Son MSc
B2b & marketing: betekenis, het verschil met b2c + bedrijven
B2b is een afkorting uit de economie die staat voor business to business. Het gaat hierbij om bedrijven die goederen of diensten aan andere bedrijven leveren. Een b2b-bedrijf doet zaken met andere bedrijven in tegenstelling tot bedrijven die consumenten als…
Lees meerGoogle Analytics 4 voor beginners
Google Analytics is een razend populaire tool onder marketeers. Meer dan 28 miljoen websites, dat is meer dan de helft van alle websites, gebruiken op dit moment al Google Analytics. Nederland staat zelfs in de top 5 van landen wereldwijd…
Lees meerWebsite verkopen in 8 stappen (2025)
Hoeveel succes je ook hebt met je website of webshop: er kan altijd een moment komen dat je het over een andere boeg wilt gooien. Bijvoorbeeld omdat je er niet genoeg tijd meer voor hebt, of omdat je liever met…
Lees meerEenmanszaak oprichten: alles wat je moet weten
De juiste rechtsvorm kiezen voor je bedrijf is belangrijk, als startende ondernemer zal je deze keuze als eerste moeten maken. De meeste ondernemers kiezen voor een eenmanszaak. Logisch, want een eenmanszaak starten is makkelijk en je kunt aanspraak maken op…
Lees meerSterk merk in de markt zetten met deze 8 onderdelen (+3 tips)
Wat is een merk nu eigenlijk? We definiëren merk als volgt: een merk is een concept (in de vorm van een naam, term, ontwerp of symbool) dat wordt gebruikt voor het herkennen en onderscheiden van een product. We hebben vaak…
Lees meerWebsite zelf maken / laten maken: (gratis > professioneel)
De meeste mensen die op zoek zijn naar een product of dienst, starten hun zoektocht online. Daarom is het heel belangrijk dat je bedrijf goed vindbaar is op het internet. Je website is niet alleen je visitekaartje, maar ook een…
Lees meer7 social media trends in 2025 die je moet toepassen
Voor bedrijven is social media is een krachtig instrument om hun doelgroep te bereiken, klantbetrokkenheid te vergroten en de merkbekendheid te vergroten. Bedrijven die social media niet gebruiken, missen een belangrijke kans om zich te onderscheiden van de concurrentie en…
Lees meerEigen webshop beginnen: stappenplan, tips & valkuilen
Online shoppen is hip. Veel Nederlanders vinden het prettiger om nu online te winkelen in plaats van de stad in te gaan. Een eigen webwinkel beginnen is dan ook zeker een slimme zet. Dat is terug te zien in het…
Lees meerBV oprichten: waar moet je op letten? + stappenplan
Als ondernemer bepaal je onder andere welke rechtsvorm past bij je bedrijf. Het kan aantrekkelijk zijn om een BV (Besloten Vennootschap) te beginnen, of om je bestaande eenmanszaak of VOF om te zetten naar een BV. Je bent dan niet…
Lees meerSWOT-analyse maken in 5 stappen
Een SWOT-analyse is een sterkte-zwakteanalyse. Het is een makkelijke methode om snel inzicht te krijgen in waar je staat met je onderneming. Wat gaat er goed, wat heeft meer aandacht nodig, wat zijn kansen en bedreigingen? Een goede SWOT-analyse helpt…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.