logo Meer weten images
AUTEUR

Niek van Son MSc

Niek van Son
Oprichter & Senior consultant
Niek van Son MSc

Marketing Management (MSc, Universiteit van Tilburg). Meer dan 10 jaar online ervaring bij b2b, scale ups, financiele dienstverleners en markplaatsen, zowel nationaal als internationaal. Werkzaam als ad interim online marketingmanager voor Brookz. Leest: Sharp, Taleb, Kahneman. Geïntrigeerd door hoe mkb-ondernemers beslissingen nemen.

“Mensen zeggen niet wat ze doen, en doen niet wat ze zeggen”

“Hoop is geen strategie”

“Niet kiezen is ook een keuze”

Schrijft af en toe artikelen voor Frankwatching, Marketingfacts en B2bmarketeers.nl.

Hobbyprojecten: Brandio & Surface Interval.

VRIJETIJDSBESTEDING
  • Hardlopen
  • Duiken
  • Muziekliefhebber
SOCIALS

Artikelen van Niek van Son MSc

Marketing
Geschreven op 22 december 2023

Status quo bias: definitie, voorbeelden en praktische tips

Groeien betekent veranderen, maar zijn ondernemers wel altijd bereid om deze veranderingen te omarmen? Vaak houden ze vast aan de huidige situatie, zelfs als deze niet optimaal is. Neem bijvoorbeeld een samenwerkingspartner die consequent zijn afspraken niet nakomt; het zoeken…

Lees meer
Marketing
Geschreven op 15 december 2023

Ostrich (struisvogel) effect: definitie, voorbeelden en praktische tips

Denk je dat het niet zo'n vaart zal lopen met AI? Nobelprijswinnaar Paul Krugman zei in 1998: "By 2005 or so, it will become clear that the Internet's impact on the economy has been no greater than the fax machine's."…

Lees meer
Marketing
Geschreven op 1 december 2023

Zero-sum bias: definitie, voorbeelden en praktische tips

Een klant die naar de winkel van de concurrent gaat, wordt geen klant bij jou, toch? Dit is een typisch voorbeeld van de zero-sum bias. Woonwinkels hebben echter ontdekt dat deze manier van denken niet altijd voordelig is, en kiezen…

Lees meer
Marketing
Geschreven op 24 november 2023

Anecdotal fallacy: definitie, voorbeelden en praktische tips

De anekdotische drogreden, of 'Volvo fallacy', is de cognitieve denkfout die misschien wel het vaakst voorkomt bij ondernemers. Hij is aantrekkelijk omdat het natuurlijk en logisch voelt om te vertrouwen op de ervaringen van anderen. Echter, juist deze ogenschijnlijke eenvoud…

Lees meer
Marketing
Geschreven op 13 november 2023

Selectieve perceptie: definitie, voorbeelden en praktische tips

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet… want ik vind het interessant en jij waarschijnlijk niet! Hoe kan het toch dat consumenten sommige informatie totaal over het hoofd zien, terwijl jij ervan overtuigd bent dat de boodschap zo duidelijk…

Lees meer
Marketing
Geschreven op 27 oktober 2023

Het Google-effect: definitie, voorbeelden en praktische tips

Even iets ‘googelen’ is zo normaal geworden, dat het in 2006 als werkwoord werd opgenomen in het woordenboek. Maar constant googelen kan het brein beïnvloeden. Waarom vergeten we de informatie die we net opgezocht hebben? En waarom is dit voor…

Lees meer

Kies jij ook voor exponentiële groei?

Dat gaat niet vanzelf.