
Niek van Son MSc
Marketing Management (MSc, Universiteit van Tilburg). Meer dan 10 jaar ervaring als online marketingconsultant. Werkzaam als ad interim online marketingmanager voor Brookz. Leest: Sharp, Taleb, Kahneman. Geïntrigeerd door hoe mensen en vooral mkb-ondernemers beslissingen nemen.
Hobbyprojecten: Brandio & Surface Interval.
- Hardlopen
- Duiken
- Muziekliefhebber
Artikelen van Niek van Son MSc
Digital marketing: wat is het? & strategieën
Digitale marketing is een breed begrip. Het omvat namelijk alle vormen van marketing waarvoor een digitaal kanaal wordt ingezet. Van promotieberichten via SMS, websites, online marketing, banners, advertenties op social media, tv en billboards; het zijn allemaal vormen van digitale…
Lees meerGoede SEO-teksten
Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel zijn waar een fenomeen tot in detail wordt uitgelegd, of…
Lees meerAvailability heuristic (beschikbaarheidsheuristiek)
De Availability Heuristic is een mentale denkfout op basis van beschikbaarheid. Van dat wat makkelijk beschikbaar is in het brein verwachten we onterecht dat het veel voorkomt of opnieuw voor zal komen.
Lees meerHet krachtige effect van de anchoring bias is niet te onderschatten
Het krachtige effect van de ‘anchoring bias’ is een niet te onderschatten vooroordeel dat automatisch in ons brein ontstaat. We leggen je uit hoe dit effect klanten beïnvloed in hun koopgedrag en hoe je hier gebruik van kunt maken in…
Lees meerZo zet je het endowment effect in om meer omzet te maken
Het endowment effect beschrijft hoe klanten meer waarde hechten aan iets dat (gevoelsmatig) van hen is, dan aan iets dat (nog) niet van hen is. Dus maak je klanten alvast psychologisch eigenaar van jouw aanbod? Dan leggen ze het moeilijker…
Lees meerWat is het mere exposure effect en hoe zet je het in als ondernemer?
Het brein winkelt het liefst bij wat bekend voelt. Het mere exposure effect beschrijft hoe bekende stimuli (gelezen woorden, bekeken afbeeldingen, gehoorde geluiden, etc.) prettiger aanvoelen voor het brein, en daarmee de kans op een aankoop vergroten. Onbekend maakt onbemind,…
Lees meerMimesis, wat kun je ermee in online marketing?
Mimesis is Oudgrieks en betekent: nabootsing, imitatie, nadoen. Het is ook een begrip ontwikkeld door de Franse antropoloog René Girard. Hij constateert dat veel (koop)gedrag niet spontaan is of uit onszelf komt maar een reactie is op wat anderen om…
Lees meerOpportunity cost (alternatieve kosten) wat zijn het? En waarom zijn ze belangrijk voor ondernemers?
In deze blogpost gaan we in op het begrip Opportunity Cost. Vaak blijkt dit een ondergeschoven kindje bij directies in het MKB. Maar het is een belangrijke parameter voor het midden- en kleinbedrijf. We leggen uit wat Opportunity Cost precies…
Lees meerKies jij ook voor exponentiële groei?
Dat gaat niet vanzelf.