logo Contact images

Qooqie

TOOL
Qooqie calltracking
USE CASES

Qooqie: maakt telefonische conversies meetbaar

Als een bedrijf voor een groot deel afhankelijk is van telefonische leads, aankopen of opdrachten, dan is het belangrijk om te weten via welke marketingkanalen die telefoontjes binnenkomen. Het verzamelen van deze data gebeurt via call tracking. De tool Qooqie meet de telefonische conversies en maakt inzichtelijk wat het rendement is van de verschillende marketingkanalen.

 Wat is call tracking?

Call tracking is het meten van telefoongesprekken tussen bedrijven en klanten. Het koppelt inkomende telefoontjes aan de marketinginspanningen van een bedrijf en brengt in kaart via welke online én offline kanalen (website, Google Ads, krantenadvertenties) telefoontjes binnenkomen. Zo wordt inzichtelijk welke zoekwoorden, advertenties en campagnes ervoor zorgen dat klanten de telefoon pakken. Het resultaat: duidelijkheid over welke marketingkanalen de meeste telefoontjes en de meeste conversie opleveren.

Wat levert call tracking op?

Het meten van online conversies is heel gebruikelijk, maar telefonische conversies blijven vaak onderbelicht. Zonde, want daardoor ontbreekt veel waardevolle informatie. Het kan gebeuren dat een campagne voortijdig wordt gestopt, omdat hij online niet goed scoort, terwijl de telefonische conversie juist uitstekend blijkt te zijn. 

  • Call tracking biedt inzicht in alle leads vanuit marketingkanalen, zoals campagnes, social media en advertenties. Dit maakt de data rond conversies en rendementen compleet.
  • Op basis van de resultaten kunnen campagnes geoptimaliseerd worden.
  • De verzamelde data maken efficiëntere inzet van marketingbudgetten mogelijk.

Wat is Qooqie en hoe werkt het?

Om call tracking in te zetten is een tool noodzakelijk, zoals Qooqie. Qooqie geeft elk marketingkanaal van een bedrijf een uniek en traceerbaar telefoonnummer. Dit nummer is gekoppeld aan het vaste nummer van het bedrijf. Elke oproep wordt AVG-proof verwerkt en gekoppeld aan het zoekgedrag van de beller.

Over Qooqie

Qooqie is een Nederlands bedrijf, dat werd opgericht in 2008 en gevestigd is in Rotterdam. De jaarlijkse omzet is 1 miljoen euro.

Functionaliteiten van Qooqie

  • Call tracking: maakt inzichtelijk welke campagnes, ads en zoekwoorden de meest waardevolle leads opleveren.
  • Dynamische call tracking: meet telefonische conversies en contactmomenten.
  • Offsite call tracking: meet oproepen naar telefoonnummers die het bedrijf buiten zijn website communiceert, zoals in online en offline advertenties.
  • Data zijn gekoppeld aan Google Analytics en Google Ads.
  • Realtime resultaten in dashboard: wie heeft gebeld, hoe lang duurde het gesprek, welk zoekwoord was de aanleiding voor dit gesprek?

Voor wie is Qooqie bedoeld?

Voor bedrijven die veel omzet genereren via telefonisch contact en voor gespecialiseerde online marketeers en marktingbureaus.

Voordelen Qooqie

  • Deze tool is goedkoper dan tools van de concurrentie.
  • Qooqie staat bekend om haar goede service en oplossend vermogen.
  • Innovatie staat hoog in het vaandel: de tool wordt continu doorontwikkeld.

Tarieven Qooqie

Qooqie biedt drie verschillende pakketten aan: Kleine Qooqie, Grote Qooqie en Custom Qooqie. De pakketten bevatten verschillende aantallen sessies. Het is mogelijk om een gratis trial van twee weken aan te vragen. Bekijk de verschillende pakketten op de website van Qoqie.

Alternatieven Qooqie

Er zijn verschillende alternatieven voor Qooqie, zoals Adcalls. Tasmanic maakt graag inzichtelijk welke tool het beste bij jouw bedrijf past.

Kies jij ook voor exponentiële groei?