logo Meer weten images
Strategie

Proof of Concept

Test of je idee ook een GOED idee is

  • Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
  • Vergroot marktaandeel
  • Duurzaam concurrentievoordeel

De meeste productintroducties falen

Lees hier waarom. Tasmanic biedt de mogelijkheid om online te onderzoeken of er markt is voor een nog niet uitontwikkelde dienst of uitontwikkeld product. Dit zorgt ervoor dat investeringen niet alleen worden gedaan op basis van aannames en onderbuikgevoel maar ook op basis van harde data.

Neem betere beslissingen door je idee te verifiëren

Hoe eerder je een concept via Proof of Concept aan de markt kunt toetsen, hoe beter. Het stadium maakt niet uit: alleen een concept of half af product of dienst kan ook. Met de Proof of Concept test  verzamel je waardevolle data en feedback die je anders pas na de productintroductie had opgehaald. Dit kan een gigantische kostenpost voorkomen. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om gedrag te vertonen in lijn met eerdere beslissingen. Je wilt immers consequent zijn. Zie: escalation of commitment.

Wat houdt een Proof of Concept traject in?

We maken een speciale landingspagina in de stijl van jouw organisatie of bedrijf waarop we doen alsof het product of de dienst al klaar is voor de markt. Deze POC-landingspagina ontwikkelen we in nauwe samenwerking met je projectteam. Wij zorgen er vervolgens met campagnes op social media en Google Ads voor dat de pagina in beeld komt bij de gewenste doelgroep(en).

Tasmanic meet heel precies alle mogelijke gegevens zoals aantallen en herkomst van bezoekers, bezoekduur, gebruikt device, heatmap en meer. Door middel van A/B testen is het bovendien mogelijk om in real life uit te vinden wat aanpassing en variatie van het concept opleveren. Alle data worden gepresenteerd in overzichtelijke rapportages.

We nemen alles met betrekking tot de test uit handen: landingspagina, teksten, campagnes, analytics, dashboard en optimalisering van het mediabudget.

Krijg feedback op het product of de dienst

Ga in gesprek met potentiële klanten om je MVP, minimal viable product, verder uit te werken.

Krijg de eerste leads

Leads die verzameld worden in dit traject kunnen later ook daadwerkelijk klant worden.

Verzamel relevante data

Hoeveel kost het om een lead te generen? Hoeveel mensen klikken er door op een advertentie? Wat triggert het meest?

Alles in 1 prijs

Voor een fixed fee krijg je een compleet programma waarmee je de POC-test laat uitvoeren door ons. Er zijn dus geen verborgen kosten; alles wat nodig is, zit erin. En je weet of je idee gaat vliegen.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen 24 uur contact op.

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Wat is een Proof of Concept en wat een Proof of Value?

Bij productontwikkeling is Proof of Concept (POC) een manier om gestructureerd uit te zoeken of een concept of idee gaat werken zoals het bedacht is. POC helpt om obstakels en risico’s tijdig te ontdekken. En voorkomt daarmee dure missers.

Proof of Value (POV) kijkt naar de potentiële (markt)waarde van een concept of idee, vanuit de impact die het kan hebben op de organisatie. Zoals de ontwikkelkosten, verwachte omzet, lange termijn financiën en TCO (total cost of ownership, o.a. onderhoud en marketing).  Zowel bij POC als POV is een belangrijke vraag of het concept past bij de strategische doelen en succescriteria van de organisatie.

Kies jij ook voor exponentiële groei?

Dat gaat niet vanzelf.