logo Contact images
Optimalisatie

CRO

Niet alleen méér, maar ook beter.

  • Behaal ambitieuze groeidoelstellingen
  • Vergroot markaandeel
  • Duurzaam concurrentievoordeel

Wat is conversieoptimalisatie?

Conversieoptimalisatie (ook wel CRO of conversion rate optimization genoemd) is het optimaliseren van een website met als doel meer bezoeker een gewenste actie te laten ondernemen. Acties als het doen van een aankoop, het invullen van een contactformulier of het inschrijven voor een nieuwsbrief.

Start met de test met de meeste impact

Brainstorm over mogelijke verbeteringen, kijk naar de theorie over gedrag en rank de opties op basis van de impact op de bedrijfsdoelstellingen.

Meet nauwkeurig

Een test met vervuilde data geeft geen betrouwbare resultaten.

Stel een hypothese op

Wat is de te verwachten verbetering van de prestaties?

Test de hypothese

Draai de test altijd gelijktijdig met de originele versie.

Implementeer de verbetering of leer van de test

Niet alle testen zijn succesvol, ze zijn wel allemaal waardevol.

Kies jij ook voor exponentiële groei?

Begin nú, want later is al lang begonnen.