logo Meer weten images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 15 juni 2023

Google E-E-A-T: wat is het en tips om je SEO te verbeteren

E-A-T is een afkorting voor Expertise, Authoritativeness en Trust. Deze term is door Google zelf gecreëerd en verschillende Google updates waren gericht op E-A-T, waarvan de medic update de bekendste…

Lees meer
Geschreven op 5 juni 2023

Category Entry Points (CEPs): Definitie en tips

Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers…

Lees meer
Geschreven op 5 mei 2023

FOMO: (Fear Of Missing Out): Definitie & marketingvoorbeelden

Je vrienden geven een feestje! Je kijkt in je agenda en ziet dat je die avond al een ander feestje hebt. Een onaangenaam gevoel bekruipt je. Wat nu als dit…

Lees meer
Geschreven op 14 april 2023

Decoy effect (afleidingseffect): hoe je brein misleid wordt

Het decoy effect maakt een van beide opties aantrekkelijker, door daar een derde alternatief aan toe te voegen. Je stuurt de voorkeur van mensen die een keuze moeten maken, door…

Lees meer
Geschreven op 7 april 2023

Survivorship bias: wat is het? Voorbeelden & tips

De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?

Lees meer
Geschreven op 31 maart 2023

Peak-end rule (regel van piek en afloop)

Wat is de Peak-end Rule? Het is een psychologisch inzicht dat beschrijft dat vooral de piek en het einde van een ervaring bepalen hoe iemand zich dat herinnert.

Lees meer
Geschreven op 17 maart 2023

Sunk Cost Fallacy (Concorde-effect): Definitie, voorbeelden en toepassen

Wat is de Sunk Cost Fallacy? Het is de neiging om door te gaan met iets als er een investering in geld, moeite of tijd gedaan is, ook al heeft…

Lees meer
Geschreven op 24 februari 2023

Digital marketing: wat is het? & strategieën

Digitale marketing is een breed begrip. Het omvat namelijk alle vormen van marketing waarvoor een digitaal kanaal wordt ingezet. Van promotieberichten via SMS, websites, online marketing, banners, advertenties op social…

Lees meer
Geschreven op 24 februari 2023

Goede SEO-teksten in 4 stappen

Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel…

Lees meer
Geschreven op 13 februari 2023

Gambler’s Fallacy (Gokkersmisvatting)

De Gambler’s Fallacy is de neiging van het brein om ervan uit te gaan dat de kans dat iets gebeurt verandert, ten gevolge van wat er eerder is gebeurd

Lees meer

Kies jij ook voor exponentiële groei?

Dat gaat niet vanzelf.