logo Performancescan images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 8 mei 2025

Video SEO: marketing op YouTube en andere platforms

Video-SEO, oftewel het optimaliseren van videocontent voor zoekmachines, is essentieel geworden in een tijd waarin online video's een steeds prominentere rol spelen. Dagelijks bekijken miljoenen mensen wereldwijd video's op platforms…

Lees meer
Geschreven op 6 mei 2025

B2b e-commerce: betekenis, platforms & voorbeelden

De wereldwijde markt voor b2b e-commerce is enorm. In 2020 had die een waarde van 6,64 biljoen dollar en de verwachting is dat die tot en met 2028 elk jaar…

Lees meer
Geschreven op 1 mei 2025

The Long Tail – Chris Anderson + keywords & marketing

Wat hebben Amazon, Netflix en Spotify met elkaar gemeen? Ze verdienen goud aan producten die je zelden op een bestsellerlijst ziet.

Lees meer
Geschreven op 30 april 2025

Sales Qualified Lead (SQL): betekenis, kenmerken & kwalificatie

Zonder scherp zicht op je Sales Qualified Leads (SQL's) blijft je salesfunnel een doolhof. Veel organisaties investeren in online marketing en leadgeneratie, maar verliezen kostbare kansen doordat ze niet precies…

Lees meer
Geschreven op 29 april 2025

Marketing Qualified Lead (MQL): betekenis & verschil SQL

Een marketing qualified lead (MQL) is een potentiële klant die interesse heeft getoond in het aanbod van een bedrijf en zelf een actie heeft ondernomen waardoor zijn contactgegevens bekend zijn.…

Lees meer
Geschreven op 24 april 2025

Customer Lifetime Value (CLTV of klantwaarde): Betekenis & berekenen

Alle winst die een klant je oplevert, tijdens de hele periode dat hij klant bij je is. Kortom: de klantwaarde. Het is belangrijk om je Customer Lifetime Value te berekenen,…

Lees meer
Geschreven op 2 april 2025

Zoekwoordenonderzoek in 2025: zo doe je het

Wat is het probleem van je klant en de potentie van je oplossing? Een zoekwoordenonderzoek geeft antwoord op deze vragen. Het kan de basis zijn van je websitestructuur, contentstrategie of…

Lees meer
Geschreven op 19 maart 2025

Marketing: wat is het? + misverstand opgehelderd

Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals…

Lees meer
Geschreven op 12 maart 2025

A/B test: wat is het? + handleiding

Wat als je met één simpele verandering jouw online verkoop met 20% kunt verhogen? Klinkt te mooi om waar te zijn? Toch is dit precies wat mogelijk is met behulp…

Lees meer
Geschreven op 19 februari 2025

De zoekwoordplanner van Google Ads: de voor- & nadelen

Waar de zoekwoordplanner van Google voorheen de meest voor de hand liggende manier was om zoekwoordenonderzoek te doen, neemt de kwaliteit van de data al jaren af en wordt de zoekwoordplanner steeds…

Lees meer

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.