Artikelen over Strategie
Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.
Category Entry Points (CEPs): Definitie en tips
Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers…
Lees meerOpportunity cost (alternatieve kosten) wat zijn het? En waarom zijn ze belangrijk voor ondernemers?
In deze blogpost gaan we in op het begrip Opportunity Cost. Vaak blijkt dit een ondergeschoven kindje bij directies in het MKB. Maar het is een belangrijke parameter voor het…
Lees meerRente-op-rente effect in online marketing, hoe werkt dat?
Wanneer online marketing wordt ingezet als kanaal om een strategisch concurrentievoordeel te behalen is een continu proces van stap-voor-stap-verbeteringen nodig. Verbetering op verbetering is als rente-op-rente ofwel compound interest. Verbetering…
Lees meerHet misverstand over marketing opgehelderd
Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals…
Lees meerWat is een Black Swan Event (Nassim Taleb) & toepassing in marketing
De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld…
Lees meerRisicospreiding: haal leads en omzet uit meerdere marketingkanalen
Marketing kent vele kanalen om prospects en klanten te bereiken. In B2B zijn dat vaak: het eigen netwerk, referrals (word of mouth), beurzen, vakmedia. Online zijn er vele kanalen: social…
Lees meerNieuwe website laten maken: Website briefing in 8 stappen
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerZoekwoordenonderzoek in 2025: zo doe je het
Je wilt zo goed mogelijk zichtbaar zijn in zoekmachines, dat is zeker. Maar, wat je veel minder zeker weet is op welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn. En, misschien nog…
Lees meerWat is de zoekwoordplanner van Google en hoe werkt het?
Waar de zoekwoordplanner van Google voorheen de meest voor de hand liggende manier was om zoekwoordenonderzoek te doen, neemt de kwaliteit van de data al jaren af en wordt de zoekwoordplanner steeds…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.