logo Performancescan images
CATEGORIE

Strategie

Artikelen over Strategie

Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.

Geschreven op 22 januari 2025

Positionering: wat is het? Strategie & stappenplan

De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Het MDC-model: hulp bij het positioneren van je bedrijf of merk

Natuurlijk wil je als ondernemer dat je merk een vaste plek krijgt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Om dat doel te bereiken, is het belangrijk om…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Bedrijfsovername: een bedrijf verkopen of kopen?

Een bedrijfsovername is een spannende stap in het ondernemerschap. Misschien wil je een ander bedrijf overnemen om je bestaande onderneming te versterken. Of zet je met een overname je eerste…

Lees meer
Geschreven op 5 juni 2023

Category Entry Points (CEPs): betekenis & voorbeelden

Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers…

Lees meer
Geschreven op 30 september 2022

Opportunity cost (opportuniteitskosten): definitie & het belang voor ondernemers

In deze blogpost gaan we in op het begrip Opportunity Cost. Vaak blijkt dit een ondergeschoven kindje bij directies in het MKB. Maar het is een belangrijke parameter voor het…

Lees meer
Geschreven op 22 april 2022

Black Swan – Nassim Taleb: Event & toepassing in marketing

De zwarte zwaan bestond niet. Totdat de eerste gespot werd. De zwarte zwaan staat voor een hoogst onwaarschijnlijk event dat toch gebeurt. Vrijwel alle echt belangrijke gebeurtenissen in de wereld…

Lees meer
Geschreven op 25 maart 2022

Risicospreiding: haal omzet uit meerdere duurzame marketingkanalen

Marketing kent vele kanalen om prospects en klanten te bereiken. In B2B zijn dat vaak: het eigen netwerk, referrals (word of mouth), beurzen, vakmedia. Online zijn er vele kanalen: social…

Lees meer
Geschreven op 11 maart 2022

Briefing nieuwe website: 8 stappen

Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…

Lees meer

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.