Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Podcast: Betekenis, hoe werkt het & kansen voor marketing
Podcasts zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden, in Nederland zijn er inmiddels al 18.000 podcasts. Dit is niet gek, want volgens het onderzoek van Markteffect hebben 6,9 miljoen mensen…
Lees meerLogo ontwerpen: 3 opties (zelf doen > laten doen)
Wil jij een logo maken voor je bedrijf, vereniging of voor jezelf? Het ontwerpen van een eigen beeldmerk kun je op meerdere manieren aanpakken. Je kunt zelf aan de slag…
Lees meerBedrijfsfilm maken: 10 tips & voorbeelden
Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van een bedrijfsfilm. Het heeft een goede invloed op de online marketing en dient als visitekaartje van een bedrijf. Het is daarnaast erg goed voor…
Lees meerSelf serving bias: betekenis & voorbeelden
Als ondernemers staan we voortdurend voor belangrijke beslissingen en evaluaties. We analyseren onze prestaties, sturen bij waar nodig en maken plannen voor de toekomst. Maar hoe objectief zijn we eigenlijk…
Lees meerBounded rationality (begrensde rationaliteit): betekenis & voorbeelden
Als ondernemer moet u dagelijks tientallen beslissingen nemen. Van kleine keuzes over kantoorbenodigdheden tot strategische beslissingen over investeringen of personeelsbeleid. In een ideale wereld zou u voor elke beslissing alle…
Lees meerRepresentativeness heuristic: betekenis & voorbeelden van deze bias
Stel je voor: Een nieuwe werknemer binnenkomt die precies lijkt op je meest succesvolle verkoper ooit. Je voorspelt meteen dat hij een toppertje gaat worden. Of een potentiële klant die…
Lees meerAttentional bias: betekenis & voorbeelden in marketing
Stel je voor: je bent op zoek naar een nieuwe leverancier voor je bedrijf. Je hebt twee potentiële kandidaten gevonden. De eerste leverancier heeft een indrukwekkende website vol met lovende…
Lees meerAction bias: betekenis & voorbeelden in marketing
Stel je voor: je hebt een belangrijke presentatie voor een potentiële klant, maar de technologie werkt niet mee. Uit frustratie blijf je herhaaldelijk de presentatie opnieuw opstarten, ondanks dat het…
Lees meerAffect heuristic: betekenis & voorbeelden in marketing
Heb je ooit teruggekeken op een beslissing en je afgevraagd waarom je destijds dacht dat het een goede keuze was? Het is waarschijnlijk dat de affect heuristic een rol heeft…
Lees meerAmbiguity effect: betekenis & voorbeelden in marketing
Mensen kunnen terughoudend zijn in het gebruik van AI, omdat ze toch meer vertrouwen op menselijke handelingen dan op het onbekende en mysterieuze van AI. Daarmee lopen ze wel de…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen