Artikelen over Merken
Onze artikelen over merkidentiteit en -strategie. Ontdek artikelen over merknamen, merkregistratie, rebranding, merkstrategie en bedrijfsnamen. Leer hoe je je merk onderscheidend en memorabel kunt positioneren.
Trademark: betekenis & wat betekenen de tekens (®, ™ en ©)?
In de hedendaagse concurrerende markt is het beschermen van intellectueel eigendom en merkidentiteit van cruciaal belang voor het succes van een onderneming. Een belangrijk aspect hiervan is het begrijpen en…
Lees meer10 creatieve voorbeelden van bedrijfsnamen
Het bedenken van een originele bedrijfsnaam word door veel ondernemers gezien als een grote uitdaging. Voor je producten of diensten zelf zit je altijd boordevol ideeën. Maar een goede naam…
Lees meerMitsubishi Pajero en 4 andere merknamen die geen succes waren
Een merknaam kan in je moedertaal heel leuk en cool klinken. Als je vervolgens met je product of service de internationale markt wilt veroveren, dan is het aanlokkelijk om je…
Lees meerHandelsnaam toevoegen, wijzigen, checken & registreren
Het bedenken en registeren van de juiste handelsnaam is een van de eerste zaken die je doet bij het starten van een onderneming. In dit artikel vertellen we je alles…
Lees meerWaar komt de naam van het bedrijf Amazon vandaan?
Ooit begon het bedrijf als online boekenwinkel, maar tegenwoordig is Amazon één van de grootste handels- en techbedrijven ter wereld. Oprichter Jeff Bezos is één van ‘s werelds rijkste mensen…
Lees meerModelrecht: wat is het? + Aanvragen & inbreuk
Ben je productontwerper, vormgever of designer en heb je een nieuw model of tekening voor een gebruiksvoorwerp gemaakt? Dan is het slim om deze creatie vast te leggen in een…
Lees meerLicentieovereenkomst: opstellen & voorbeelden
Wil je je producten en diensten in het buitenland aanbieden? Of wil je je merk bij een bredere doelgroep onder de aandacht brengen? Dan kan het een goed idee zijn…
Lees meerBedrijfsnaam checken: controleer niet alleen de KvK
Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken kan al een hele uitdaging zijn. Maar zodra je de perfecte naam hebt gevonden ben je er nog niet. Het is namelijk verstandig om je bedrijfsnaam…
Lees meerMerkverwatering (antonomasie): hoe een merknaam een soortnaam wordt
Het lijkt de droom van elke ondernemer: een merknaam voor een product bedenken, die vervolgens een begrip op zich wordt. Dat is merkverwatering: een merknaam raakt zo ingeburgerd, dat mensen het…
Lees meerRebranding: betekenis – waarom – voorbeelden
Bijna elk bedrijf of merk loopt er op een bepaald moment tegenaan: het is tijd voor een rebranding. Er kunnen allerlei redenen zijn om je merk te vernieuwen. Misschien wil…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen