• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images
CATEGORIE

Modellen

Artikelen over Modellen

Ontdek waardevolle marketingmodellen en raamwerken voor strategische besluitvorming. Van klassieke analyses tot moderne groeimethoden – onze artikelen helpen je complexe businessvraagstukken te structureren en doelgericht op te lossen.

Geschreven op 30 juli 2025

Black Swan events: Wat ondernemers kunnen leren van Nassim Taleb

Zwarte zwanen bestaan niet, tot je er wél één ziet. Dat is precies de kern van de beroemde Black Swan-theorie van Nassim Nicholas Taleb. Zijn inzichten leggen pijnlijk bloot hoe…

Lees meer
Geschreven op 4 juni 2025

Loss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing

Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss…

Lees meer
Geschreven op 10 februari 2025

Why, How, What – Simon Sinek’s Golden Circle model

Veel startende ondernemers wenden zich tot de Golden Circle theorie van Simon Sinek als ze hun ondernemingsplan gaan maken. Volgens deze theorie moet je beginnen met de waarom-vraag van je…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

SWOT-analyse maken in 5 stappen

Een SWOT-analyse is een sterkte-zwakteanalyse. Het is een makkelijke methode om snel inzicht te krijgen in waar je staat met je onderneming. Wat gaat er goed, wat heeft meer aandacht…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Business Model Canvas: 9 bouwstenen, uitleg & voorbeelden

Ga je een nieuw bedrijf starten of een ander verdienmodel opzetten? Het Business Model Canvas helpt je om je ondernemingsplan in één A4 helder en gestructureerd in kaart te brengen.…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Piramide van Maslow (behoeftepiramide): Uitleg, toepassingen & kritiek

De piramide van Maslow, ook wel bekend als de behoeftepiramide van Maslow, is een van de meest invloedrijke psychologische theorieën in de geschiedenis. Het model biedt inzicht in de menselijke…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

AIDA-model: Betekenis, uitleg en voorbeelden

Het AIDA-model is een klassiek marketingmodel waarin je door het volgen van 4 stappen een effectieve advertentiecampagne of verkoopstrategie creëert. Het model is eenvoudig en effectief waardoor het al meer…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Het MDC-model: hulp bij het positioneren van je bedrijf of merk

Natuurlijk wil je als ondernemer dat je merk een vaste plek krijgt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Om dat doel te bereiken, is het belangrijk om…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Brand Key Model: Wat is het? + Gratis template

Het brand key model is een marketingmodel dat bedrijven gebruiken om hun merk te positioneren. In het model neem je 9 stappen waaruit je positionering volgt. In deze blogpost vertellen…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Ansoff matrix: Groeistrategie model & voorbeelden

Net een eigen bedrijf begonnen, of heb je misschien al een tijdje een onderneming maar wil je de volgende stap zetten? In dit artikel leggen we uit hoe je jouw…

Lees meer

20%+ groei binnen 6 maanden?

Kijk welk pakket bij jouw situatie past.