
Bestaat je bedrijfsnaam al? Dezelfde naam is soms mogelijk
Een bedrijfsnaam bedenken is niet gemakkelijk. De naam moet jaren kunnen meegaan, moet passen bij je product of dienst en in het ideale geval ook nog aansluiten bij je kernwaarden. Het is dan ook heel vervelend als je na lang zoeken eindelijk de perfecte naam hebt gevonden en dan blijkt…
Lees meer
Kleineondernemersregeling: KOR aanvragen & stopzetten
Als je een ondernemer bent, heb je wellicht al gehoord van de kleineondernemersregeling, beter bekend als KOR. Maar wat is deze regeling precies, en wat zijn de voor- en nadelen ervan? We helpen je graag op weg met deze uitgebreide gids over de KOR.
Lees meer
Balans: betekenis, opstellen & voorbeelden
Als ondernemer kom je er niet onderuit: de balans opmaken. Natuurlijk doe je dat al regelmatig spreekwoordelijk. Zo kun je aan het einde van het jaar de balans opmaken en terugblikken op wat er het afgelopen jaar goed of minder goed ging. Maar voor de Belastingdienst moet je ook daadwerkelijk…
Lees meer
Hoe is de naam Google ontstaan?
Hoe overdreven het ook klinkt: een leven zonder Google is voor veel mensen bijna niet meer voor te stellen. We gebruiken niet alleen de zoekmachine Google, maar ook Gmail, Google Maps, Google Translate en andere diensten die het leven net wat makkelijker maken. We gebruiken Google zoveel, dat ‘googelen’ zelfs…
Lees meer
Branding strategie: verbind je doelgroep met je merk
Ben je ondernemer, dan is het waarschijnlijk je doel om een sterk merk voor je bedrijf te creëren. Een merk dat je doelgroep herkent, dat heldere kernwaarden heeft en waar mensen zich verbonden mee voelen. Met als resultaat een groeiend, toekomstbestendiger merk, dat steeds aan kracht wint. Om die doelen…
Lees meer
Branding: wat is het? & het belang voor bedrijven en marketing
In dit artikel bespreken we wat branding is en laten we aan de hand van 10 redenen zien waarom branding zo belangrijk is.
Lees meer
Merkverhaal: Storytelling voor merken inclusief voorbeelden
Scoren met een nieuwe onderneming? Dat begint bij het hebben van een sterk merk. Daar weten we alles van. Veel starters in Nederland beginnen vol goede ideeën en uitgewerkte bedrijfsplannen. Vaak vergeten ze hierbij één belangrijk onderdeel: het merkverhaal. Het hebben van een goed merkverhaal aan het begin van je…
Lees meer
Cola challenge: Coca-Cola vs. Pepsi
In de wereld van frisdranken zijn er twee giganten die de industrie domineren - Coca Cola en Pepsi. Deze twee merken zijn al meer dan een eeuw gezworen rivalen, elk met zijn eigen unieke recept en fanbase. Maar welke van deze twee overheerst nu echt in termen van smaak? In…
Lees meer
14 ondernemingsplan voorbeelden
Een ondernemingsplan maken kan erg lastig zijn. Toch is het absoluut aan te bevelen als je eigen een bedrijf start. Je krijgt daardoor een beter beeld van de mogelijkheden die je hebt en problemen waar je tegenaan gaat lopen. Gelukkig zijn er online veel templates beschikbaar. Veel zijn er zelfs…
Lees meer
Bedrijfsnaamgenerators: Top 12 Nederlands en Engels (gratis & betaald)
Moeite met het bedenken van een bedrijfsnaam? Dan kan het werken om is gebruik te maken van een bedrijfsnaam generator. Je kan hier inspiratie op doen, of misschien vind je zelfs wel de ideale naam voor jouw bedrijf.
Lees meer