
Waar komt de naam van het bedrijf Amazon vandaan?
Ooit begon het bedrijf als online boekenwinkel, maar tegenwoordig is Amazon één van de grootste handels- en techbedrijven ter wereld. Oprichter Jeff Bezos is één van ‘s werelds rijkste mensen en heeft zelfs zijn eigen ruimtevaartbedrijf.
Lees meer
Podcast: Betekenis, hoe werkt het & kansen voor marketing
Podcasts zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden, in Nederland zijn er inmiddels al 18.000 podcasts. Dit is niet gek, want volgens het onderzoek van Markteffect hebben 6,9 miljoen mensen in Nederland wel is een podcast beluisterd. Maar wat is een podcast nu eigenlijk, hoe werkt het, hoe maak je…
Lees meer
Serial position effect: betekenis & voorbeelden
'De eerste indruk telt’ en ‘sluit af met een knal’. Het zijn van die clichés, maar ze bezitten wel degelijk een kern van waarheid! Ze hebben alles te maken met het serial position effect of het seriële-positie-effect.
Lees meer
Bedrijfsnaam bedenken: kies een goede naam in 7 stappen
Heb je ooit een bedrijfsnaam gehoord en gedacht: ‘Had ik die maar bedacht!’? Het goede nieuws is dat jij ook zo’n pakkende en jaloersmakende naam kunt creëren. Het bedenken van de perfecte bedrijfsnaam hoeft niets te kosten, behalve tijd en creativiteit. Tijd is een kostbare investering, maar met de juiste…
Lees meer
Domeinnaam verhuizen: hoe werkt het per hostingpartij?
Wil je je domeinnaam verhuizen naar een andere hostingpartij? Dat is geen probleem: het verhuizen van je domeinnaam is niet ingewikkeld en het overzetten is zo geregeld. Bij het overzetten van je domeinnaam moet je wel met een aantal zaken rekening houden.
Lees meer
Domeinnaam kopen: waar kun je premium domeinnamen kopen?
Domeinnaam kopen, hoe doe je dit en waar moet je allemaal rekening mee houden? Dit zijn vragen die wij vaker ontvangen bij Tasmanic. Wanneer je een domeinnaam wil gaan kopen is het verstandig om te weten welke soorten domeinen er bestaan en welke het best bij jouw merk of bedrijf…
Lees meer
Mitsubishi Pajero en 4 andere merknamen die geen succes waren
Een merknaam kan in je moedertaal heel leuk en cool klinken. Als je vervolgens met je product of service de internationale markt wilt veroveren, dan is het aanlokkelijk om je merknaam in het buitenland niet aan te passen. Hiermee kun je echter de plank flink misslaan. Leer van de volgende…
Lees meer
Licentieovereenkomst: opstellen & voorbeelden
Wil je je producten en diensten in het buitenland aanbieden? Of wil je je merk bij een bredere doelgroep onder de aandacht brengen? Dan kan het een goed idee zijn om een merklicentie af te geven. Zo geef je een ander bedrijf toestemming om je merk te gebruiken, uiteraard onder…
Lees meer
Modelrecht: wat is het? + Aanvragen & inbreuk
Ben je productontwerper, vormgever of designer en heb je een nieuw model of tekening voor een gebruiksvoorwerp gemaakt? Dan is het slim om deze creatie vast te leggen in een modelregistratie. Zo valt je werk onder het tekeningen- of modellenrecht, in het kort modelrecht genoemd. Op deze manier voorkom je…
Lees meer
Merkbescherming & merkbewaking: wat moet je doen na registratie?
Voor jou als ondernemer is het heel belangrijk om je merk te beschermen. Dat begint met het registreren van je merk, maar daar stopt dit proces niet. Het blijft noodzakelijk om je merk te blijven bewaken. Het complete proces van merkregistratie tot merkbewaking wordt merkbescherming genoemd. Zo kun jij je…
Lees meer