Een goede huisstijl ontwerpen in 8 stappen
Bij het woord ‘huisstijl’ denk je in eerste instantie misschien vooral aan een logo. Maar een huisstijl is veel meer dan alleen je bedrijfsnaam verpakken in een aantrekkelijk plaatje. Een huisstijl is de visuele identiteit van je bedrijf en een manier om je merk te versterken. Dat maakt het belangrijk…
Lees meer
Concurrentieanalyse in 2025: Zo doe je dat
Een grondige concurrentieanalyse is een essentieel onderdeel van jouw zakelijke strategie. Wil jij een concurrentenonderzoek uitvoeren, maar weet je niet waar je moet beginnen? In deze uitgebreide blogpost leggen we uit wat een concurrentieanalyse is, wat de voordelen zijn en hoe je die moet uitvoeren.
Lees meer
Merknaam registreren in 9 stappen
Heb je na maanden brainstormen en overleggen dé merknaam kunnen bedenken voor jouw product of dienst? Dan wil je die natuurlijk zo snel mogelijk vastleggen, voordat iemand anders er met jouw merk vandoor gaat. In deze post leer je daarom hoe je stap voor stap jouw merknaam vastlegt en waar je…
Lees meer
Brand identity guide: Wat is het en hoe bouw je er een?
In een wereld waarin consumenten dagelijks worden overspoeld met marketingboodschappen, is het creëren van een onderscheidende en herkenbare brand identity een sleutel tot succes voor bedrijven. Brand identity, of merkidentiteit, vormt de essentie van hoe een organisatie zichzelf presenteert en wordt waargenomen in de markt. Het gaat verder dan alleen…
Lees meer
Go-to-market strategie in 10 stappen
Een go-to-market strategie is een bedrijfsstrategie die je bedrijf kan gebruiken om jou product of dienst aan de markt te brengen. Het is een systematische aanpak die een bedrijf gebruikt om zijn producten te positioneren, prijzen te bepalen, verkoopkanalen te identificeren en een marketingcampagne te ontwikkelen.
Lees meer
Ondernemingsplan (businessplan) maken
Om maar eens een oeroud cliché van stal te halen: een goed begin is het halve werk. Dat geldt eigenlijk voor alles en zeker voor het starten van een onderneming. Voordat je gaat koken is het bijvoorbeeld slim om het recept alvast te lezen en alle ingrediënten klaar te zetten. Hetzelfde…
Lees meer
Wat is offline marketing? Kanalen en originele voorbeelden
Offline opvallen met je bedrijf hopeloos ouderwets? Nee hoor! Sterker nog: de kracht van offline reclame is juist hartstikke sterk. In deze blogpost bespreken we uitgebreid offline promotie. Zo leer je wat offline marketing is, welke offline marketingkanalen er bestaan, de voor- en nadelen van traditionele marketing, en originele voorbeelden…
Lees meer
Customer journey: Definitie & hoe zet jij de klantreis in?
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt, kun je op de juiste momenten in contact komen met je potentiële en bestaande klanten. In deze blogpost leggen we…
Lees meer
Bedrijfssoftware in 2025: Top 11 zakelijke software
Of je nu een eenmanszaak, B.V. of groothandel hebt, bij het runnen van een onderneming komt veel kijken. Van sales tot boekhouding en van personeelsplanning tot logistiek: alle processen moeten efficiënt gemanaged worden. Gelukkig zijn er talloze soorten bedrijfssoftware beschikbaar, die de verschillende interne bedrijfsprocessen ondersteunen en optimaliseren. Dat geeft…
Lees meer
Internationale marketing: wat is het? En wat zijn goede strategieën?
Ondernemers die in Nederland succes hebben, kunnen ervoor kiezen voor uitbreiding naar het buitenland. Zolang je de goede business te pakken hebt evenals een interessante niche zit je meestal gebakken. Toch gebeurt internationaal uitbreiden niet zomaar. Je moet je bedrijf op de buitenlandse kaart zetten door online marketing.
Lees meer
Team
Heldere prijzen
FAQ
Vacatures
Contact
AWR
Ahrefs
Channable uitbesteden?
ContentKing
Leadinfo
Optmyzr
Qooqie
Hubspot
Semrush