logo Performancescan images
AUTEUR

Edon van Asseldonk MSc

Edon van Asseldonk
Senior SEO-specialist
Edon van Asseldonk MSc

Strategy & Innovation (MSc, Universiteit van Maastricht). Sinds 2008 SEO-specialist voor mkb bedrijven.

Hobbyprojecten: kaartspellen.online

VRIJETIJDSBESTEDING
  • Wielrennen
  • Lezen
SOCIALS

Artikelen van Edon van Asseldonk MSc

Biases
Geschreven op 4 juni 2025

Loss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing

Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss aversion is en tonen we voorbeelden. Ook laten we zien…

Lees meer
Ondernemen
Geschreven op 22 januari 2025

Kamer van Koophandel (KVK): Wat doen ze?

Ga je voor jezelf beginnen, dan is het één van de eerste stappen die je zet: je schrijft je in bij de Kamer van Koophandel (KVK). Je registreert je bedrijf in het Handelsregister en dan is het officieel: je eigen…

Lees meer
Ondernemen
Geschreven op 22 januari 2025

Rechtsvorm kiezen: eenmanszaak of bv?

Eén van de eerste beslissingen die je moet nemen als ondernemer is de volgende: welke rechtsvorm kies je voor je bedrijf? Wordt het eenmanszaak of kies je voor een bv (besloten vennootschap) of is een VOF voor jou de beste…

Lees meer
Merken
Geschreven op 22 januari 2025

Merkbeleid: wat is het? + voordelen & ontwikkelen

Merkbeleid is een onderdeel van de marketingstrategie die bedrijven gebruiken om hun merk te promoten. Het gaat verder dan alleen het gebruik van een logo of een slogan. Merkbeleid gaat over het uitstralen van de waarden en identiteit van een…

Lees meer
Branding
Geschreven op 22 januari 2025

Rebranding: betekenis – waarom – voorbeelden

Bijna elk bedrijf of merk loopt er op een bepaald moment tegenaan: het is tijd voor een rebranding. Er kunnen allerlei redenen zijn om je merk te vernieuwen. Misschien wil je een nieuwe doelgroep aantrekken, klopt de uitstraling van je…

Lees meer
Merken
Geschreven op 22 januari 2025

Merkverwatering (antonomasie): hoe een merknaam een soortnaam wordt

Het lijkt de droom van elke ondernemer: een merknaam voor een product bedenken, die vervolgens een begrip op zich wordt. Dat is merkverwatering: een merknaam raakt zo ingeburgerd, dat mensen het als soortnaam gebruiken voor vergelijkbare producten. Neem de jaloezieën van…

Lees meer
Merken
Geschreven op 22 januari 2025

Bedrijfsnaam checken: controleer niet alleen de KvK

Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken kan al een hele uitdaging zijn. Maar zodra je de perfecte naam hebt gevonden ben je er nog niet. Het is namelijk verstandig om je bedrijfsnaam te checken voor je deze gaat gebruiken. In dit artikel…

Lees meer
Marketing
Geschreven op 22 januari 2025

Bedrijfsfilm maken: 10 tips & voorbeelden

Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van een bedrijfsfilm. Het heeft een goede invloed op de online marketing en dient als visitekaartje van een bedrijf. Het is daarnaast erg goed voor de online vindbaarheid op zoekmachines als Google. Het is van…

Lees meer
Design
Geschreven op 22 januari 2025

Logo ontwerpen: 3 opties (zelf doen > laten doen)

Wil jij een logo maken voor je bedrijf, vereniging of voor jezelf? Het ontwerpen van een eigen beeldmerk kun je op meerdere manieren aanpakken. Je kunt zelf aan de slag gaan met gratis tools, maar je kunt ook een professioneel…

Lees meer
Ondernemen
Geschreven op 22 januari 2025

WooCommerce vs Shopify: kosten, review & eigen ervaringen

Ga jij een webshop beginnen, maar twijfel je welk winkelsysteem het beste is voor jouw website? Dan zul je tijdens je zoektocht veelvuldig WooCommerce en Shopify tegenkomen. Wij leggen je graag de verschillen tussen beiden uit, WooCommerce vs Shopify, zodat…

Lees meer

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.