Edon van Asseldonk MSc
Strategy & Innovation (MSc, Universiteit van Maastricht). Sinds 2008 SEO-specialist voor mkb bedrijven.
Hobbyprojecten: kaartspellen.online
- Wielrennen
- Lezen
Artikelen van Edon van Asseldonk MSc
Google E-E-A-T: betekenis & SEO verbeteren
Zoekmachine-optimalisatie is de afgelopen jaren fundamenteel veranderd. Waar SEO lange tijd draaide om keywords, links en techniek, ligt de nadruk vandaag steeds sterker op kwaliteit en betrouwbaarheid. Google wil niet alleen het meest relevante resultaat tonen, maar vooral de meest…
Lees meerWebsite briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de succesvolle ontwikkeling van een nieuwe website.
Lees meerLoss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing
Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss aversion is en tonen we voorbeelden. Ook laten we zien…
Lees meerRechtsvorm kiezen: eenmanszaak of bv?
Eén van de eerste beslissingen die je moet nemen als ondernemer is de volgende: welke rechtsvorm kies je voor je bedrijf? Wordt het eenmanszaak of kies je voor een bv (besloten vennootschap) of is een VOF voor jou de beste…
Lees meerMerkbeleid: wat is het? + voordelen & ontwikkelen
Merkbeleid is een onderdeel van de marketingstrategie die bedrijven gebruiken om hun merk te promoten. Het gaat verder dan alleen het gebruik van een logo of een slogan. Merkbeleid gaat over het uitstralen van de waarden en identiteit van een…
Lees meerRebranding: betekenis – waarom – voorbeelden
Bijna elk bedrijf of merk loopt er op een bepaald moment tegenaan: het is tijd voor een rebranding. Er kunnen allerlei redenen zijn om je merk te vernieuwen. Misschien wil je een nieuwe doelgroep aantrekken, klopt de uitstraling van je…
Lees meerMerkverwatering (antonomasie): hoe een merknaam een soortnaam wordt
Het lijkt de droom van elke ondernemer: een merknaam voor een product bedenken, die vervolgens een begrip op zich wordt. Dat is merkverwatering: een merknaam raakt zo ingeburgerd, dat mensen het als soortnaam gebruiken voor vergelijkbare producten. Neem de jaloezieën van…
Lees meerBedrijfsnaam checken: controleer niet alleen de KvK
Een nieuwe bedrijfsnaam bedenken kan al een hele uitdaging zijn. Maar zodra je de perfecte naam hebt gevonden ben je er nog niet. Het is namelijk verstandig om je bedrijfsnaam te checken voor je deze gaat gebruiken. In dit artikel…
Lees meerBedrijfsfilm maken: 10 tips & voorbeelden
Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van een bedrijfsfilm. Het heeft een goede invloed op de online marketing en dient als visitekaartje van een bedrijf. Het is daarnaast erg goed voor de online vindbaarheid op zoekmachines als Google. Het is van…
Lees meerKamer van Koophandel (KVK): Wat doen ze?
Ga je voor jezelf beginnen, dan is het één van de eerste stappen die je zet: je schrijft je in bij de Kamer van Koophandel (KVK). Je registreert je bedrijf in het Handelsregister en dan is het officieel: je eigen…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen
Team
Heldere prijzen
FAQ
Vacatures
Contact
AWR
Ahrefs
Channable
ContentKing
Leadinfo
Optmyzr
Qooqie
Hubspot
Semrush