• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Performancescan images
Marketing

Conversie optimalisatie bureau (CRO) Eindhoven

Wie A zegt moet ook B proberen

  • 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel

Wil je als ondernemer in Eindhoven meer rendement behalen uit je website en online marketingactiviteiten? Als gespecialiseerd conversie optimalisatie bureau helpen we je om het maximale rendement te halen uit elke bezoeker. Met slimme, datagedreven optimalisaties verbeteren we jouw website en campagnes, zodat méér bezoekers daadwerkelijk klant worden. Zo verhoog je structureel je omzet en verlaag je tegelijkertijd je marketingkosten.

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie (ook wel CRO of conversion rate optimization genoemd) is het optimaliseren van een website met als doel meer bezoekers een gewenste actie te laten ondernemen. Acties zoals het doen van een aankoop, het invullen van een contactformulier of het inschrijven voor een nieuwsbrief.

Bekijk je website eens met andere ogen. Bij Tasmanic bekijken we jouw website met  diverse testmethodes door de ogen van je klanten. Daarmee brengen we heel gericht het gebruikersgedrag en de daarbij behorende hobbels in kaart. We beginnen met de test die de meeste impact heeft op jouw bedrijfsdoelstellingen. Inzicht in de theorieën over online gedrag is daarbij essentieel.

Conversieoptimalisatie

Wat is de waarde van CRO uitbesteden?

Stel je adverteert via Google Ads en geeft daar €10.000 per maand aan uit. De campagnes werken goed en er komen 10.000 bezoekers per maand naar je site. Het percentage dat ook daadwerkelijk tot aankoop overgaat is slechts 2%. Als je dit structureel kunt verhogen naar 2,5%, groeit je rendement met 25%. Wij kijken naar benchmarks om te bepalen of er iets te winnen is. Zo ja, dan heeft het zin om te starten met CRO. Bezoekers zijn leuk, maar kopers zijn beter! Overigens zijn benchmarks niet heilig, belangrijker is wat jouw klanten verwachten en willen.

Waar en waarom haken bezoeker af bij jou?

We gaan heel precies uitzoeken waarom mensen afhaken en in welke fase van het proces (aankoop, contact leggen, inschrijven voor nieuwsbrief, etc.). Ergens zitten er dus hobbels die niet genomen worden. Die vinden wij en we zorgen dat ze verdwijnen. Dit is een continu proces van testen en bijsturen. Als het goed gaat sla je twee vliegen in één klap. En je Ads-budget rendeert beter en je omzet neem toe.

Breng de theorie in de praktijk

Er is heel veel kennis over online gedrag van mensen. Die kennis zetten we graag voor je in.

Stel een hypothese op

Wat is de te verwachten verbetering van de prestaties?

Test de hypothese

Draai de test altijd gelijktijdig met (dus naast) de originele versie. Zo kun je vergelijken.

Implementeer de verbetering of leer van de test

Niet alle testen zijn succesvol, ze zijn wel allemaal waardevol. Wat niet werkt is immers ook belangrijke informatie.

Eindhoven

Waarom conversie-optimalisatie bureau Tasmanic?

Ondernemers kiezen voor onze CRO-diensten vanwege onze bewezen werkwijze en no nonsens aanpak. Wij helpen jouw bedrijf om meer omzet en rendement uit je bestaande websiteverkeer te halen. Door de juiste analyse te maken, slimme A/B-tests op te zetten en optimalisaties door te voeren, verhogen we je conversiepercentage structureel.

Ondernemers waarderen vooral onze persoonlijke samenwerking, transparante rapportages en concrete, meetbare resultaten waarmee je direct merkt dat je investering zich terugbetaalt.

  • Meer dan 10 jaar ervaring met websites optimaliseren

    Wij weten welke tests het meeste kans van slagen hebben.

  • Wij snappen statistiek

    Zonder statistische kennis trek je gegarandeerd verkeerde conclusies.

  • No nonsense aanpak

    Niet maandenlang analyseren maar zo snel mogelijk de eerste test live.

Conversie-optimalisatie maakt het verschil

Ken je dat gevoel dat eigenlijk je advertentiebudgetten flink wilt verhogen, maar het niet durft omdat het rendement net te laag is? Deze twijfel is weg te nemen door je conversiepercentage structureel te verhogen. Kijk maar eens naar die simpele rekenvoorbeeld:

Uitgangssituatie:

  • Advertentiebudget: €10.000
  • ROAS (Return on Ad Spend): 500%
  • Conversieratio: 2,5%

Huidige prestaties:

  • Omzet = €10.000 × 500% = €50.000
  • Aantal conversies (verkopen): bij 2,5% conversieratio betekent dit dat je bijv. 1000 bezoekers hebt gekregen, waarvan 25 klanten zijn geworden.

Stel dat de conversieratio verbetert naar 3,5%:

  • Aantal conversies wordt nu: 1000 bezoekers × 3,5% = 35 klanten
  • Gemiddelde omzet per klant in huidige situatie = €50.000 ÷ 25 klanten = €2.000 per klant
  • Nieuwe omzet = 35 klanten × €2.000 per klant = €70.000

Resultaat van de verbetering (van 2,5% naar 3,5%):

  • Omzetstijging van €20.000 (+40%) met hetzelfde advertentiebudget!
  • 223%
    ROI

    Structureel rendement

    Gemiddeld levert conversie-optimalisatie een ROI op van 223%, wat betekent dat elke geïnvesteerde euro ruim het dubbele oplevert. (Econsultancy, 2023)

  • 30%
    Stijging

    30% hoger conversieratio in een jaar

    Bedrijven die actief aan CRO doen, verbeteren hun conversieratio gemiddeld met 30% of meer binnen een jaar. (HubSpot, 2023)

  • 22%
    Van bedrijven

    Weinig bedrijven zijn tevreden

    Slechts 22% van bedrijven is tevreden met hun huidige conversieratio, wat aangeeft dat er voor de meeste bedrijven nog veel ruimte is voor verbetering. (ConversionXL, 2022)

Neem contact op

Heb je interesse om onze marketingservices in te zetten voor meer omzetgroei? Neem dan nu contact op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

CRO werkwijze bij Tasmanic

Met CRO helpen we onze klanten om websiteverkeer beter te laten renderen en de klanten van onze klanten om eenvoudiger hun doelen te bereiken.

In het kort gaan we daarbij als volgt te werk:

1

CRO-analyse van de huidige situatie

Welke flows zijn er en hoe doen ze het? Wel traffic maar weinig conversie? Dan gaan we opzoek naar alle hobbels waarop bezoekers afhaken. Vaak zijn dat verrassende zaken, niet alleen de kleur en vorm van een button. Het kan ook in de landingspagina zitten, de teksten, beelden, noem maar op.

2

CRO-strategie bepalen

Stuk voor stuk moeten alle mogelijk hobbels bekeken worden. Vervolgens moet er een plan komen om elke hobbel aan te pakken. Dit moet gezien worden vanuit de zogenaamde ‘funnel’ de stappen die ene bezoeker neemt om tot een door jou gewenste actie over te gaan.

3

Uitvoeren strategie: opzetten A/B testen

We testen de huidige situatie (A) tegenover de aangepaste of nieuwe situatie (B). Dit heet dus A/B testen. Een deel van de bezoekers krijgt de site A te zien de andere helft B. Vervolgens meten we de resultaten. Als B significant beter scoort wordt dat de nieuwe A, en gaan we verder met de volgende hobbel.

4

Evaluatie strategie

Welke testen hebben goed uitgepakt, welke niet? Wat hebben we geleerd. Daarmee kunnen we terug naar de analyse-fase.

Conversie optimalisatie uitbesteden aan Tasmanic

CRO draait in feite om een voortdurende wens om het beter te doen. Grote websites zoals Coolblue, Bol, Booking en Amazon doen dit dag in dag uit met tientallen experts. Zij hebben ook heel veel verkeer. Voor mkb-ondernemers is het vaak slimmer om klein te beginnen en zo snel dingen te leren. Geen idee waar je moet starten? Wij helpen je graag op weg.

Vrijblijvend kennismaken?

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Andere interessante online marketingdiensten

Veelgestelde vragen

Een conversie optimalisatie bureau verbetert je website en marketingcampagnes zodat een groter percentage van je bezoekers daadwerkelijk klant worden, wat leidt tot hogere omzet en rendement.

Een lokaal bureau begrijpt je doelgroep en markt beter, en kan daardoor snel en effectief optimalisaties doorvoeren die aansluiten bij regionale voorkeuren en behoeften.

Resultaten van conversie optimalisatie kunnen snel zichtbaar zijn, meestal al binnen enkele weken nadat de tests zijn gestart. Maar vergeet niet dat veel veranderingen uiteindelijk geen verbeteringen blijken te zijn.

Conversie optimalisatie trajecten kosten gemiddeld tussen €2.000 en €10.000 per maand, afhankelijk van het aantal tests, analyses en de complexiteit van het traject.

Elementen zoals teksten, afbeeldingen, call-to-actions, gebruiksvriendelijkheid en snelheid hebben doorgaans de meeste impact op het conversiepercentage. Ook hier is weer belangrijk om te vermelden dat dit bij elke site, in elke markt kan verschillen.

Succes meet je via duidelijke KPI’s zoals conversiepercentage, aantal leads, omzetgroei en rendement op je investering (ROI).

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.