Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Online marketingkanalen kiezen: risicospreiding is essentieel
Online marketing biedt ondernemers veel mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar de snelheid waarmee digitale kanalen veranderen brengt ook risico’s met zich mee.…
Lees meerWebsite briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerLandingspagina: Definitie, optimalisatie & voorbeelden
Heb je als ondernemer het gevoel dat jouw advertenties wél bezoekers opleveren, maar geen klanten? Dat jouw boodschap bezoekers niet overtuigt om actie te ondernemen? Grote kans dat jouw landingspagina…
Lees meerSEO specialist inhuren? Wat doet een expert met 15 jaar ervaring?
Elke dag zoeken duizenden potentiële klanten naar producten of diensten zoals die van jou. De vraag is: vinden ze jouw bedrijf, of komen ze telkens bij je concurrent uit? Zonder…
Lees meerMarketing automation: wat is het? + strategie & bureau kiezen
In een markt waar klanten verwachten dat merken hen begrijpen voordat ze zich überhaupt kenbaar maken, is efficiëntie alleen niet meer voldoende – relevantie is cruciaal. Marketing automation stelt organisaties…
Lees meerCognitieve dissonantie: betekenis – voorbeelden & marketing
Je hebt net geïnvesteerd in een dure marketingcampagne, maar kort daarna lees je een artikel dat deze strategie verouderd is. Er ontstaat direct een knagend gevoel: heb je een verkeerde…
Lees meerGoede SEO teksten (laten) schrijven in 4 stappen
Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel…
Lees meerMental availability (brand salience): merkgroei volgens Byron Sharp
Waarom schieten sommige merken je als eerste te binnen, terwijl andere al snel in de vergetelheid raken? Het antwoord is een krachtig psychologisch fenomeen: mental availability (mentale beschikbaarheid)
Lees meerLeadgeneratie: Wat is het? & Hoe krijg je meer leads?
In de b2b-markt is online vindbaarheid cruciaal. In deze markt oriënteren bedrijven zich immers uitgebreid online. Door online goed vindbaar te zijn tijdens dit oriëntatieproces, stijgt de kans dat zij…
Lees meerDigital marketing in 2025: definitie, strategie & trends
Digital marketing is allang niet meer een nice to have, maar vormt inmiddels het kloppende hart van bijna elke succesvolle onderneming. Klanten leven, kopen en vergelijken online, en jouw bedrijf…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen
Team
Heldere prijzen
FAQ
Vacatures
Contact
AWR
Ahrefs
Channable
ContentKing
Leadinfo
Optmyzr
Qooqie
Hubspot
Semrush