Artikelen over Ondernemen
Praktische artikelen voor startende en groeiende ondernemers. Van het opstellen van een ondernemersplan tot het kiezen van de juiste rechtsvorm, beheren van bankrekeningen en efficiënt boekhouden – ontdek essentiële kennis voor ondernemerschapssucces.
Proof of concept: wat is het & hoe werkt het?
De meeste productintroducties falen. Test of je idee ook een GOED idee is. Hoe eerder je een concept via proof of concept aan de markt kunt toetsen, hoe beter. Het…
Lees meerB2B marketing: betekenis & online vs traditioneel
Hoe zorg je ervoor dat je organisatie opvalt in een markt waarin concurrentie hevig is en beslissers steeds kritischer worden? Voor veel b2b-bedrijven is deze vraag relevanter dan ooit.
Lees meerAutomatisch vertalen van je website: 6 tools
Als je je producten of diensten in het buitenland wilt verkopen, dan moet je beschikken over een meertalige website. Waar je vroeger je hele website pagina voor pagina handmatig moest…
Lees meerEigen webshop beginnen: stappenplan, tips & valkuilen
Online shoppen is hip. Veel Nederlanders vinden het prettiger om nu online te winkelen in plaats van de stad in te gaan. Een eigen webwinkel beginnen is dan ook zeker…
Lees meerB2b (business to business): betekenis, voorbeelden + verschil b2c
B2b is een afkorting uit de economie die staat voor business to business. Het gaat hierbij om bedrijven die goederen of diensten aan andere bedrijven leveren. Een b2b-bedrijf doet zaken…
Lees meerEenmanszaak oprichten: alles wat je moet weten
De juiste rechtsvorm kiezen voor je bedrijf is belangrijk, als startende ondernemer zal je deze keuze als eerste moeten maken. De meeste ondernemers kiezen voor een eenmanszaak. Logisch, want een…
Lees meerBV oprichten: waar moet je op letten? + stappenplan
Als ondernemer bepaal je onder andere welke rechtsvorm past bij je bedrijf. Het kan aantrekkelijk zijn om een BV (Besloten Vennootschap) te beginnen, of om je bestaande eenmanszaak of VOF…
Lees meer7 social media trends in 2025 die je moet toepassen
Voor bedrijven is social media is een krachtig instrument om hun doelgroep te bereiken, klantbetrokkenheid te vergroten en de merkbekendheid te vergroten. Bedrijven die social media niet gebruiken, missen een…
Lees meerSWOT-analyse maken in 5 stappen
Een SWOT-analyse is een sterkte-zwakteanalyse. Het is een makkelijke methode om snel inzicht te krijgen in waar je staat met je onderneming. Wat gaat er goed, wat heeft meer aandacht…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.