Artikelen over Ondernemen
Praktische artikelen voor startende en groeiende ondernemers. Van het opstellen van een ondernemersplan tot het kiezen van de juiste rechtsvorm, beheren van bankrekeningen en efficiënt boekhouden – ontdek essentiële kennis voor ondernemerschapssucces.
Opportunity cost (opportuniteitskosten): definitie & het belang voor ondernemers
Elke euro en elk uur dat je aan optie A besteedt, kun je niet aan optie B besteden. Die gemiste waarde heet opportunity cost (opportuniteitskosten). Dit artikel vertaalt het economenbegrip…
Lees meerBedrijfsnaam bedenken in 2025: de complete gids
Heb je ooit een bedrijfsnaam gehoord en gedacht: ‘Had ik die maar bedacht!’? Een ijzersterke bedrijfsnaam moet méér zijn dan alleen een leuke woordspeling. Het is je kortste elevator pitch.
Lees meerMimesis: betekenis, werking & toepassing in (online) marketing
Waarom lijken succesvolle bedrijven zo vaak op elkaar? Of het nu streamingdiensten zijn die Netflix volgen, smartphonefabrikanten die Apple's ontwerpen imiteren, of Nederlandse webshop ondernemers die de een design hebben…
Lees meerPhysical availability (fysieke beschikbaarheid): betekenis & tips
Kunnen potentiële klanten je merk makkelijk vinden en kopen als ze dat willen? Dat is physical availability. Het (her)kennen van en denken aan je merk in een koopsituatie heet mental…
Lees meerOnline marketingkanalen kiezen: risicospreiding is essentieel
Online marketing biedt ondernemers veel mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar de snelheid waarmee digitale kanalen veranderen brengt ook risico’s met zich mee.…
Lees meerWebsite briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerCognitieve dissonantie: betekenis – voorbeelden & marketing
Je hebt net geïnvesteerd in een dure marketingcampagne, maar kort daarna lees je een artikel dat deze strategie verouderd is. Er ontstaat direct een knagend gevoel: heb je een verkeerde…
Lees meerMental availability (brand salience): merkgroei volgens Byron Sharp
Waarom schieten sommige merken je als eerste te binnen, terwijl andere al snel in de vergetelheid raken? Het antwoord is een krachtig psychologisch fenomeen: mental availability (mentale beschikbaarheid)
Lees meerLeadgeneratie: Wat is het? & Hoe krijg je meer leads?
In de b2b-markt is online vindbaarheid cruciaal. In deze markt oriënteren bedrijven zich immers uitgebreid online. Door online goed vindbaar te zijn tijdens dit oriëntatieproces, stijgt de kans dat zij…
Lees meerDigital marketing in 2025: definitie, strategie & trends
Digital marketing is allang niet meer een nice to have, maar vormt inmiddels het kloppende hart van bijna elke succesvolle onderneming. Klanten leven, kopen en vergelijken online, en jouw bedrijf…
Lees meer20%+ groei binnen 6 maanden?
Kijk welk pakket bij jouw situatie past.