Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Slogan: wat is het? + voorbeelden sterke slogans
Er zijn van die slogans die je zó kunt oplepelen, ook al worden ze al jaren niet meer gebruikt. Denk aan Just do it van Nike. Let’s make things better…
Lees meerSlechte reclame slogans: zó maak je dus geen reclame… of wel?
Slechte slogans, we zien ze nog steeds. Dit komt doordat de hoeveelheid reclames die we (onbewust) tot ons nemen exponentieel is gegroeid. Mensen maken vaak de fout niet nader na…
Lees meerPositionering: wat is het? Strategie & stappenplan
De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…
Lees meerMerkwaarden & kernwaarden bepalen: wat zijn het? En wat zijn voorbeelden?
Loyaal, creatief, duurzaam, eigenzinnig: het zijn allemaal voorbeelden van merkwaarden. Het bepalen van merkwaarden is heel belangrijk voor de positionering van je bedrijf. Als je merkwaarden duidelijk zijn voor je…
Lees meerHoger in Google komen met je website: 16 tips
Een hoge ranking in Google is belangrijk voor je website. Het zorgt er namelijk voor dat meer mensen op jouw website klikken, wat uiteindelijk ook zal leiden tot meer sales.…
Lees meerAnsoff matrix: Groeistrategie model & voorbeelden
Net een eigen bedrijf begonnen, of heb je misschien al een tijdje een onderneming maar wil je de volgende stap zetten? In dit artikel leggen we uit hoe je jouw…
Lees meerMerkstrategie bepalen: betekenis + voorbeelden & modellen
Het doel van een merkstrategie is helder: zorgen dat je potentiële klanten weten dat je merk bestaat en waar het voor staat. Heb je een scherpe merkstrategie, dan helpt je…
Lees meerMitsubishi Pajero en 4 andere merknamen die geen succes waren
Een merknaam kan in je moedertaal heel leuk en cool klinken. Als je vervolgens met je product of service de internationale markt wilt veroveren, dan is het aanlokkelijk om je…
Lees meerPodcast: Betekenis, hoe werkt het & kansen voor marketing
Podcasts zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden, in Nederland zijn er inmiddels al 18.000 podcasts. Dit is niet gek, want volgens het onderzoek van Markteffect hebben 6,9 miljoen mensen…
Lees meerLogo ontwerpen: 3 opties (zelf doen > laten doen)
Wil jij een logo maken voor je bedrijf, vereniging of voor jezelf? Het ontwerpen van een eigen beeldmerk kun je op meerdere manieren aanpakken. Je kunt zelf aan de slag…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.