
SWOT-analyse maken in 5 stappen
Een SWOT-analyse is een sterkte-zwakteanalyse. Het is een makkelijke methode om snel inzicht te krijgen in waar je staat met je onderneming. Wat gaat er goed, wat heeft meer aandacht nodig, wat zijn kansen en bedreigingen? Een goede SWOT-analyse helpt je om een sterke marketingstrategie te maken, waarmee je effectief…
Lees meer
Deze logo trends gaan een rol spelen in 2025
Het einde van het jaar nadert en we kijken alweer met een schuin oog naar logo ontwerp trends die in 2023 mogelijk een rol gaan spelen. Deze trends zien niet alleen interessant voor ontwerpers, maar ook voor bedrijven en merken die een nieuwe logo of een bestaand logo willen aanpassen.…
Lees meer
7 social media trends in 2025 die je moet toepassen
Voor bedrijven is social media is een krachtig instrument om hun doelgroep te bereiken, klantbetrokkenheid te vergroten en de merkbekendheid te vergroten. Bedrijven die social media niet gebruiken, missen een belangrijke kans om zich te onderscheiden van de concurrentie en om nieuwe klanten te bereiken. De trends binnen social media…
Lees meer
Website zelf maken / laten maken: (gratis > professioneel)
De meeste mensen die op zoek zijn naar een product of dienst, starten hun zoektocht online. Daarom is het heel belangrijk dat je bedrijf goed vindbaar is op het internet. Je website is niet alleen je visitekaartje, maar ook een potentieel verkoopkanaal. En je kunt hem zo uitgebreid maken als…
Lees meer
Wat is CRM-software (Customer Relationship Management) in marketing?
Wanneer je je eigen onderneming start zijn er aantal belangrijke bedrijfssoftware die je zal moeten aanschaffen. Een daar van is een goed CRM-systeem (Customer Relationship Management). In dit artikel leggen we je uit wat het is, hoe het werkt, hoe je het kan gebruiken en welke mogelijkheden het biedt voor…
Lees meer
Eigen bedrijf starten in 16 stappen
Een eigen bedrijf starten is niet alleen spannend, maar er komt ook veel bij kijken. Het is belangrijk om je goed voor te bereiden voordat je officieel van start gaat, zodat alle randvoorwaarden goed zijn geregeld. Van het bepalen van je aanbod tot het opzetten van je bedrijfsadministratie: als je…
Lees meer
Zakelijke creditcard aanvragen: kijk verder dan je huisbank!
Je bedrijf groeit, je ambities stijgen en daarmee ook je zakelijke uitgaven. Maar hoe zorg je ervoor dat je zakelijke financiën overzichtelijk blijven, terwijl je ook geniet van voordelen en flexibiliteit? De oplossing ligt in een zakelijke creditcard—een onmisbare financiële tool voor iedere ondernemer. Of het nu gaat om eenvoudig…
Lees meer
Merknaam registreren in 9 stappen
Heb je na maanden brainstormen en overleggen dé merknaam kunnen bedenken voor jouw product of dienst? Dan wil je die natuurlijk zo snel mogelijk vastleggen, voordat iemand anders er met jouw merk vandoor gaat. In deze post leer je daarom hoe je stap voor stap jouw merknaam vastlegt en waar je…
Lees meer
Een goede huisstijl laten ontwerpen in 8 stappen
Bij het woord ‘huisstijl’ denk je in eerste instantie misschien vooral aan een logo. Maar een huisstijl is veel meer dan alleen je bedrijfsnaam verpakken in een aantrekkelijk plaatje. Een huisstijl is de visuele identiteit van je bedrijf en een manier om je merk te versterken. Dat maakt het belangrijk…
Lees meer
Concurrentieanalyse in 2025: Zo doe je dat
Een grondige concurrentieanalyse is een essentieel onderdeel van jouw zakelijke strategie. Wil jij een concurrentenonderzoek uitvoeren, maar weet je niet waar je moet beginnen? In deze uitgebreide blogpost leggen we uit wat een concurrentieanalyse is, wat de voordelen zijn en hoe je die moet uitvoeren.
Lees meer