
Branding: wat is het? & het belang voor bedrijven en marketing
In dit artikel bespreken we wat branding is en laten we aan de hand van 10 redenen zien waarom branding zo belangrijk is.
Lees meer
Branding strategie: verbind je doelgroep met je merk
Ben je ondernemer, dan is het waarschijnlijk je doel om een sterk merk voor je bedrijf te creëren. Een merk dat je doelgroep herkent, dat heldere kernwaarden heeft en waar mensen zich verbonden mee voelen. Met als resultaat een groeiend, toekomstbestendiger merk, dat steeds aan kracht wint. Om die doelen…
Lees meer
Merkverhaal: Storytelling voor merken inclusief voorbeelden
Scoren met een nieuwe onderneming? Dat begint bij het hebben van een sterk merk. Daar weten we alles van. Veel starters in Nederland beginnen vol goede ideeën en uitgewerkte bedrijfsplannen. Vaak vergeten ze hierbij één belangrijk onderdeel: het merkverhaal. Het hebben van een goed merkverhaal aan het begin van je…
Lees meer
Slogan: wat is het? + voorbeelden sterke slogans
Er zijn van die slogans die je zó kunt oplepelen, ook al worden ze al jaren niet meer gebruikt. Denk aan Just do it van Nike. Let’s make things better van Philips. En Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker van de Belastingdienst. Een goede slogan is belangrijk, want…
Lees meer
Slogan, pay-off, tagline of motto: wat is het verschil?
De oneliner betekenis is gemakkelijk: een (vaak geestige) uitspraak die niet langer is dan één zin. Maar er zijn nog meer termen die in de marketingwereld regelmatig voorbijkomen. Dat maakt het ingewikkeld, want… wat is eigenlijk het verschil tussen al die begrippen? Betekenen ze niet gewoon allemaal hetzelfde? Wat is…
Lees meer
Holding BV oprichten: wat is een holding?
Heb je een grote onderneming en wil je de bedrijfsrisico’s spreiden? Dan kan het verstandig zijn om een holding BV op te richten. Een holding staat hiërarchisch boven een werkmaatschappij of meerdere werkmaatschappijen. Het oprichten van een holding heeft verschillende voordelen, zowel qua risicospreiding als op het gebied van fiscale…
Lees meer
Eigen winkel beginnen in 9 stappen
Je wilt een eigen winkel starten, maar waar begin je? In dit artikel zetten we alle stappen op een rijtje zodat jij succesvol een winkel kan beginnen.
Lees meer
Merknaam bedenken: 12 tips voor een goede naam
Hoe bedenk je een merknaam? Als je op zoek bent naar tips om een goede merknamen te verzinnen, dan zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Een goede merknaam moet niet alleen herkenbaar en onderscheidend zijn, maar ook gemakkelijk te onthouden. Bovendien moet de naam beschikbaar…
Lees meer
Bedrijfsnaamgenerators: Top 12 Nederlands en Engels (gratis & betaald)
Moeite met het bedenken van een bedrijfsnaam? Dan kan het werken om is gebruik te maken van een bedrijfsnaam generator. Je kan hier inspiratie op doen, of misschien vind je zelfs wel de ideale naam voor jouw bedrijf.
Lees meer
Slechte reclame slogans: zó maak je dus geen reclame… of wel?
Slechte slogans, we zien ze nog steeds. Dit komt doordat de hoeveelheid reclames die we (onbewust) tot ons nemen exponentieel is gegroeid. Mensen maken vaak de fout niet nader na te denken over hun bedrijfsteksten en verzinnen onhandige slogans die ze bad press opleveren. Of is negatieve publiciteit ook publiciteit?
Lees meer