Artikelen over Strategie
Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.
Wat is offline marketing? Kanalen en originele voorbeelden
Offline opvallen met je bedrijf hopeloos ouderwets? Nee hoor! Sterker nog: de kracht van offline reclame is juist hartstikke sterk. In deze blogpost bespreken we uitgebreid offline promotie. Zo leer…
Lees meerCustomer journey: Definitie & hoe zet jij de klantreis in?
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt,…
Lees meerCorporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een…
Lees meerAIDA-model: Betekenis, uitleg en voorbeelden
Het AIDA-model is een klassiek marketingmodel waarin je door het volgen van 4 stappen een effectieve advertentiecampagne of verkoopstrategie creëert. Het model is eenvoudig en effectief waardoor het al meer…
Lees meerPositionering: wat is het? Strategie & stappenplan
De positionering van je bedrijf is een van de belangrijkste aspecten van je bedrijfsstrategie. Het bepaalt het type klanten dat je aantrekt en onderscheidt je van de concurrentie. Waardoor het…
Lees meerHet MDC-model: hulp bij het positioneren van je bedrijf of merk
Natuurlijk wil je als ondernemer dat je merk een vaste plek krijgt in het hoofd en het hart van je doelgroep. Om dat doel te bereiken, is het belangrijk om…
Lees meerBedrijfsovername: een bedrijf verkopen of kopen?
Een bedrijfsovername is een spannende stap in het ondernemerschap. Misschien wil je een ander bedrijf overnemen om je bestaande onderneming te versterken. Of zet je met een overname je eerste…
Lees meerCategory Entry Points (CEPs): betekenis & voorbeelden
Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers…
Lees meerOpportunity cost (opportuniteitskosten): definitie & het belang voor ondernemers
In deze blogpost gaan we in op het begrip Opportunity Cost. Vaak blijkt dit een ondergeschoven kindje bij directies in het MKB. Maar het is een belangrijke parameter voor het…
Lees meerRente-op-rente effect in online marketing, hoe werkt dat?
Wanneer online marketing wordt ingezet als kanaal om een strategisch concurrentievoordeel te behalen is een continu proces van stap-voor-stap-verbeteringen nodig. Verbetering op verbetering is als rente-op-rente ofwel compound interest. Verbetering…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.