Mimesis: betekenis, werking & toepassing in (online) marketing
Waarom lijken succesvolle bedrijven zo vaak op elkaar? Of het nu streamingdiensten zijn die Netflix volgen, smartphonefabrikanten die Apple's ontwerpen imiteren, of Nederlandse webshop ondernemers die de een design hebben wat wel erg veel op Coolblue lijkt, nabootsing zit diep verweven in ons gedrag.
Lees meer
Anchoring bias (referentie-effect): definitie & gebruik in marketing
Waarom lijkt dat softwarepakket van €15.000 per jaar ineens voordelig? Omdat je net een offerte van €30.000 hebt afgewezen. Dit psychologische fenomeen heet de anchoring bias: je brein houdt zich stevig vast aan het eerste getal dat je tegenkomt
Lees meer
Physical availability (fysieke beschikbaarheid): betekenis & tips
Kunnen potentiële klanten je merk makkelijk vinden en kopen als ze dat willen? Dat is physical availability. Het (her)kennen van en denken aan je merk in een koopsituatie heet mental availability. Samen staan ze aan de basis van merkgroei.
Lees meer
Online marketingkanalen kiezen: risicospreiding is essentieel
Online marketing biedt ondernemers veel mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar de snelheid waarmee digitale kanalen veranderen brengt ook risico’s met zich mee. Vertrouwen op één enkel online marketingkanaal, of dat nu Google Ads, social media of e-mailmarketing is, maakt je bedrijf kwetsbaar…
Lees meer
Website briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de succesvolle ontwikkeling van een nieuwe website.
Lees meer
Landingspagina: Definitie, optimalisatie & voorbeelden
Heb je als ondernemer het gevoel dat jouw advertenties wél bezoekers opleveren, maar geen klanten? Dat jouw boodschap bezoekers niet overtuigt om actie te ondernemen? Grote kans dat jouw landingspagina het probleem is.
Lees meer
SEO specialist inhuren? Wat doet een expert met 15 jaar ervaring?
Elke dag zoeken duizenden potentiële klanten naar producten of diensten zoals die van jou. De vraag is: vinden ze jouw bedrijf, of komen ze telkens bij je concurrent uit? Zonder sterke zoekmachineoptimalisatie (SEO) loop je klanten én omzet mis. De oplossing: een ervaren SEO-specialist inschakelen.
Lees meer
Marketing automation: wat is het? + strategie & bureau kiezen
In een markt waar klanten verwachten dat merken hen begrijpen voordat ze zich überhaupt kenbaar maken, is efficiëntie alleen niet meer voldoende – relevantie is cruciaal. Marketing automation stelt organisaties in staat om op schaal gepersonaliseerd te communiceren, gestuurd door data en geautomatiseerde processen.
Lees meer
Cognitieve dissonantie: betekenis – voorbeelden & marketing
Je hebt net geïnvesteerd in een dure marketingcampagne, maar kort daarna lees je een artikel dat deze strategie verouderd is. Er ontstaat direct een knagend gevoel: heb je een verkeerde keuze gemaakt, of klopt dat artikel niet?
Lees meer
Goede SEO teksten (laten) schrijven in 4 stappen
Een goede SEO tekst is een tekst die bezoekers van de pagina geeft waarnaar ze op zoek zijn. Afhankelijk van de zoekterm(en) waarop de pagina gericht is kan dit een lang artikel zijn waar een fenomeen tot in detail wordt uitgelegd, of 10 regels tekst waarin nog eens de voordelen van bijvoorbeeld…
Lees meer
Team
Heldere prijzen
FAQ
Vacatures
Contact
AWR
Ahrefs
Channable
ContentKing
Leadinfo
Optmyzr
Qooqie
Hubspot
Semrush