
Branding agency inschakelen: Top 10 bureaus
Om succesvol te zijn met je bedrijf, is het belangrijk dat je een sterk merk bouwt. Een merk met duidelijke waarden, dat herkenbaar én onderscheidend is. Een sterk merk bouwen is een complex proces dat eigenlijk nooit klaar is. Heb je de benodigde kennis niet in huis of ontbreekt het…
Lees meer
Eigen bedrijf starten in 16 stappen
Een eigen bedrijf starten is niet alleen spannend, maar er komt ook veel bij kijken. Het is belangrijk om je goed voor te bereiden voordat je officieel van start gaat, zodat alle randvoorwaarden goed zijn geregeld. Van het bepalen van je aanbod tot het opzetten van je bedrijfsadministratie: als je…
Lees meer
Merknaam registreren in 9 stappen
Heb je na maanden brainstormen en overleggen dé merknaam kunnen bedenken voor jouw product of dienst? Dan wil je die natuurlijk zo snel mogelijk vastleggen, voordat iemand anders er met jouw merk vandoor gaat. In deze post leer je daarom hoe je stap voor stap jouw merknaam vastlegt en waar je…
Lees meer
Zakelijke creditcard aanvragen: kijk verder dan je huisbank!
Je bedrijf groeit, je ambities stijgen en daarmee ook je zakelijke uitgaven. Maar hoe zorg je ervoor dat je zakelijke financiën overzichtelijk blijven, terwijl je ook geniet van voordelen en flexibiliteit? De oplossing ligt in een zakelijke creditcard—een onmisbare financiële tool voor iedere ondernemer. Of het nu gaat om eenvoudig…
Lees meer
Wat is offline marketing? Kanalen en originele voorbeelden
Offline opvallen met je bedrijf hopeloos ouderwets? Nee hoor! Sterker nog: de kracht van offline reclame is juist hartstikke sterk. In deze blogpost bespreken we uitgebreid offline promotie. Zo leer je wat offline marketing is, welke offline marketingkanalen er bestaan, de voor- en nadelen van traditionele marketing, en originele voorbeelden…
Lees meer
Customer journey: Definitie & hoe zet jij de klantreis in?
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt, kun je op de juiste momenten in contact komen met je potentiële en bestaande klanten. In deze blogpost leggen we…
Lees meer
Go-to-market strategie in 10 stappen
Een go-to-market strategie is een bedrijfsstrategie die je bedrijf kan gebruiken om jou product of dienst aan de markt te brengen. Het is een systematische aanpak die een bedrijf gebruikt om zijn producten te positioneren, prijzen te bepalen, verkoopkanalen te identificeren en een marketingcampagne te ontwikkelen.
Lees meer
Brand identity guide: Wat is het en hoe bouw je er een?
In een wereld waarin consumenten dagelijks worden overspoeld met marketingboodschappen, is het creëren van een onderscheidende en herkenbare brand identity een sleutel tot succes voor bedrijven. Brand identity, of merkidentiteit, vormt de essentie van hoe een organisatie zichzelf presenteert en wordt waargenomen in de markt. Het gaat verder dan alleen…
Lees meer
Bedrijfssoftware in 2025: Top 11 zakelijke software
Of je nu een eenmanszaak, B.V. of groothandel hebt, bij het runnen van een onderneming komt veel kijken. Van sales tot boekhouding en van personeelsplanning tot logistiek: alle processen moeten efficiënt gemanaged worden. Gelukkig zijn er talloze soorten bedrijfssoftware beschikbaar, die de verschillende interne bedrijfsprocessen ondersteunen en optimaliseren. Dat geeft…
Lees meer
Ondernemingsplan (businessplan) maken
Om maar eens een oeroud cliché van stal te halen: een goed begin is het halve werk. Dat geldt eigenlijk voor alles en zeker voor het starten van een onderneming. Voordat je gaat koken is het bijvoorbeeld slim om het recept alvast te lezen en alle ingrediënten klaar te zetten. Hetzelfde…
Lees meer