logo Performancescan images
CATEGORIE

Strategie

Artikelen over Strategie

Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.

Geschreven op 24 april 2025

Customer Lifetime Value (CLTV of klantwaarde): Betekenis & berekenen

Alle winst die een klant je oplevert, tijdens de hele periode dat hij klant bij je is. Kortom: de klantwaarde. Het is belangrijk om je Customer Lifetime Value te berekenen,…

Lees meer
Geschreven op 22 april 2025

KPI’s: wat zijn het? + hoe bepaal je ze?

Meten wat je MOET weten. Op basis van welke uitkomstmaten wordt succes bepaald? Een ogenschijnlijk eenvoudige vraag die bij veel bedrijven tot een niet al te overtuigend antwoord leidt.

Lees meer
Geschreven op 18 april 2025

Proof of concept: wat is het & hoe werkt het?

De meeste productintroducties falen. Test of je idee ook een GOED idee is. Hoe eerder je een concept via proof of concept aan de markt kunt toetsen, hoe beter. Het…

Lees meer
Geschreven op 2 april 2025

Zoekwoordenonderzoek in 2025: zo doe je het

Wat is het probleem van je klant en de potentie van je oplossing? Een zoekwoordenonderzoek geeft antwoord op deze vragen. Het kan de basis zijn van je websitestructuur, contentstrategie of…

Lees meer
Geschreven op 19 maart 2025

Marketing: wat is het? + misverstand opgehelderd

Er lopen nog hordes mensen - zelfs met marketing in hun functienaam - die marketing, communicatie en media door elkaar halen. Voor consumenten is marketing vaak (slechte) reclame. Voor professionals…

Lees meer
Geschreven op 19 februari 2025

De zoekwoordplanner van Google Ads: de voor- & nadelen

Waar de zoekwoordplanner van Google voorheen de meest voor de hand liggende manier was om zoekwoordenonderzoek te doen, neemt de kwaliteit van de data al jaren af en wordt de zoekwoordplanner steeds…

Lees meer
Geschreven op 10 februari 2025

Why, How, What – Simon Sinek’s Golden Circle model

Veel startende ondernemers wenden zich tot de Golden Circle theorie van Simon Sinek als ze hun ondernemingsplan gaan maken. Volgens deze theorie moet je beginnen met de waarom-vraag van je…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Go-to-market strategie in 10 stappen

Een go-to-market strategie is een bedrijfsstrategie die je bedrijf kan gebruiken om jou product of dienst aan de markt te brengen. Het is een systematische aanpak die een bedrijf gebruikt…

Lees meer
Geschreven op 22 januari 2025

Ondernemingsplan (businessplan) maken

Om maar eens een oeroud cliché van stal te halen: een goed begin is het halve werk. Dat geldt eigenlijk voor alles en zeker voor het starten van een onderneming.…

Lees meer

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.