Artikelen over Strategie
Ontdek wetenschappelijke inzichten, slimme analyses en praktische adviezen voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve bedrijfsstrategieën. Onze artikelen helpen ondernemers en marketingprofessionals om onderbouwde strategische keuzes te maken die merkgroei en zakelijk succes stimuleren.
ChatGPT in marketing: sneller groeien & meer focus
Marketing rendeert pas als acties schaalbaar, meetbaar en herhaalbaar zijn. ChatGPT maakt dat mogelijk door de drie meest tijdrovende onderdelen van marketing te versnellen: ideevorming, productie en optimalisatie.
Lees meerEndowment effect (schenkingseffect): betekenis & marketing
Wie dit psychologische mechanisme begrijpt, krijgt niet alleen beter inzicht in zijn eigen besluitvorming, maar ook in die van klanten, investeerders en medewerkers. Het endowment effect raakt immers alles waar…
Lees meerOpportunity cost (opportuniteitskosten): definitie & het belang voor ondernemers
Elke euro en elk uur dat je aan optie A besteedt, kun je niet aan optie B besteden. Die gemiste waarde heet opportunity cost (opportuniteitskosten). Dit artikel vertaalt het economenbegrip…
Lees meerBlack Swan events: Wat ondernemers kunnen leren van Nassim Taleb
Zwarte zwanen bestaan niet, tot je er wél één ziet. Dat is precies de kern van de beroemde Black Swan-theorie van Nassim Nicholas Taleb. Zijn inzichten leggen pijnlijk bloot hoe…
Lees meerMimesis: betekenis, werking & toepassing in (online) marketing
Waarom lijken succesvolle bedrijven zo vaak op elkaar? Of het nu streamingdiensten zijn die Netflix volgen, smartphonefabrikanten die Apple's ontwerpen imiteren, of Nederlandse webshop ondernemers die de een design hebben…
Lees meerPhysical availability (fysieke beschikbaarheid): betekenis & tips
Kunnen potentiële klanten je merk makkelijk vinden en kopen als ze dat willen? Dat is physical availability. Het (her)kennen van en denken aan je merk in een koopsituatie heet mental…
Lees meerOnline marketingkanalen kiezen: risicospreiding is essentieel
Online marketing biedt ondernemers veel mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar de snelheid waarmee digitale kanalen veranderen brengt ook risico’s met zich mee.…
Lees meerWebsite briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerMental availability (brand salience): merkgroei volgens Byron Sharp
Waarom schieten sommige merken je als eerste te binnen, terwijl andere al snel in de vergetelheid raken? Het antwoord is een krachtig psychologisch fenomeen: mental availability (mentale beschikbaarheid)
Lees meerSamengestelde rente: de kracht van exponentiële groei
Stel je voor dat je één euro hebt die elke dag verdubbelt. Na tien dagen heb je duizend euro, maar na twintig dagen al een miljoen. Dit verbijsterende principe heet…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen
Team
Heldere prijzen
FAQ
Vacatures
Contact
AWR
Ahrefs
Channable uitbesteden?
ContentKing
Leadinfo
Optmyzr
Qooqie
Hubspot
Semrush