Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Endowment effect (schenkingseffect): betekenis & marketing
Wie dit psychologische mechanisme begrijpt, krijgt niet alleen beter inzicht in zijn eigen besluitvorming, maar ook in die van klanten, investeerders en medewerkers. Het endowment effect raakt immers alles waar…
Lees meerAIO voor ondernemers: zo word jij gekozen door AI
AI-gestuurde zoekresultaten zetten de online marketing spelregels op z’n kop: steeds vaker krijgen gebruikers een direct antwoord, en pas daarna link naar websites. Wie wil opvallen, optimaliseert niet alleen voor…
Lees meerMimesis: betekenis, werking & toepassing in (online) marketing
Waarom lijken succesvolle bedrijven zo vaak op elkaar? Of het nu streamingdiensten zijn die Netflix volgen, smartphonefabrikanten die Apple's ontwerpen imiteren, of Nederlandse webshop ondernemers die de een design hebben…
Lees meerAnchoring bias (referentie-effect): definitie & gebruik in marketing
Waarom lijkt dat softwarepakket van €15.000 per jaar ineens voordelig? Omdat je net een offerte van €30.000 hebt afgewezen. Dit psychologische fenomeen heet de anchoring bias: je brein houdt zich…
Lees meerPhysical availability (fysieke beschikbaarheid): betekenis & tips
Kunnen potentiële klanten je merk makkelijk vinden en kopen als ze dat willen? Dat is physical availability. Het (her)kennen van en denken aan je merk in een koopsituatie heet mental…
Lees meerOnline marketingkanalen kiezen: risicospreiding is essentieel
Online marketing biedt ondernemers veel mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar de snelheid waarmee digitale kanalen veranderen brengt ook risico’s met zich mee.…
Lees meerWebsite briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website
Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…
Lees meerLandingspagina: Definitie, optimalisatie & voorbeelden
Heb je als ondernemer het gevoel dat jouw advertenties wél bezoekers opleveren, maar geen klanten? Dat jouw boodschap bezoekers niet overtuigt om actie te ondernemen? Grote kans dat jouw landingspagina…
Lees meerSEO specialist inhuren? Wat doet een expert met 15 jaar ervaring?
Elke dag zoeken duizenden potentiële klanten naar producten of diensten zoals die van jou. De vraag is: vinden ze jouw bedrijf, of komen ze telkens bij je concurrent uit? Zonder…
Lees meerMarketing automation: wat is het? + strategie & bureau kiezen
In een markt waar klanten verwachten dat merken hen begrijpen voordat ze zich überhaupt kenbaar maken, is efficiëntie alleen niet meer voldoende – relevantie is cruciaal. Marketing automation stelt organisaties…
Lees meerOntdek wat online marketing jou kan opleveren
Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen