• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 20 november 2025

Category Entry Points (CEPs): betekenis & gebruik in marketing

Stel je voor: een potentiële klant heeft een probleem, behoefte of verlangen. Dorst op een warme dag, lekkage na een storm, of een CFO die kosten moet verlagen. In dat…

Lees meer
Geschreven op 31 oktober 2025

Availability heuristic / bias (beschikbaarheidsheuristiek): betekenis & marketing

Waarom lijken sommige trends ineens overal te zijn en verdwijnen andere stilletjes uit beeld? Waarom overschatten we risico’s waar veel over gepraat wordt, maar negeren we structurele kansen die minder…

Lees meer
Geschreven op 29 oktober 2025

ChatGPT in marketing: sneller groeien & meer focus

Marketing rendeert pas als acties schaalbaar, meetbaar en herhaalbaar zijn. ChatGPT maakt dat mogelijk door de drie meest tijdrovende onderdelen van marketing te versnellen: ideevorming, productie en optimalisatie.

Lees meer
Geschreven op 17 oktober 2025

Endowment effect (schenkingseffect): betekenis & marketing

Wie dit psychologische mechanisme begrijpt, krijgt niet alleen beter inzicht in zijn eigen besluitvorming, maar ook in die van klanten, investeerders en medewerkers. Het endowment effect raakt immers alles waar…

Lees meer
Geschreven op 6 oktober 2025

AIO / AEO / GEO voor ondernemers: zo word jij gekozen door AI

AI-gestuurde zoekresultaten zetten de online marketing spelregels op z’n kop: steeds vaker krijgen gebruikers een direct antwoord, en pas daarna link naar websites. Wie wil opvallen, optimaliseert niet alleen voor…

Lees meer
Geschreven op 28 juli 2025

Mimesis: betekenis, werking & toepassing in (online) marketing

Waarom lijken succesvolle bedrijven zo vaak op elkaar? Of het nu streamingdiensten zijn die Netflix volgen, smartphonefabrikanten die Apple's ontwerpen imiteren, of Nederlandse webshop ondernemers die de een design hebben…

Lees meer
Geschreven op 23 juli 2025

Anchoring bias (referentie-effect): definitie & gebruik in marketing

Waarom lijkt dat softwarepakket van €15.000 per jaar ineens voordelig? Omdat je net een offerte van €30.000 hebt afgewezen. Dit psychologische fenomeen heet de anchoring bias: je brein houdt zich…

Lees meer
Geschreven op 18 juli 2025

Physical availability (fysieke beschikbaarheid): betekenis & tips

Kunnen potentiële klanten je merk makkelijk vinden en kopen als ze dat willen? Dat is physical availability. Het (her)kennen van en denken aan je merk in een koopsituatie heet mental…

Lees meer
Geschreven op 15 juli 2025

Online marketingkanalen kiezen: risicospreiding is essentieel

Online marketing biedt ondernemers veel mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar de snelheid waarmee digitale kanalen veranderen brengt ook risico’s met zich mee.…

Lees meer
Geschreven op 14 juli 2025

Website briefing maken: in 8 stappen een nieuwe website

Een website is onmisbaar voor bedrijven, maar veel bedrijven beschikken niet over webdevelopment-expertise. In dit artikel leggen we uit wat er nodig is voor een goede briefing geeft voor de…

Lees meer

Ontdek wat online marketing jou kan opleveren

Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen