Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Mere exposure effect: betekenis & voorbeelden
Het brein winkelt het liefst bij wat bekend voelt. Het mere exposure effect beschrijft hoe bekende stimuli (gelezen woorden, bekeken afbeeldingen, gehoorde geluiden, etc.) prettiger aanvoelen voor het brein, en…
Lees meerOnline / internet marketeer: werkzaamheden, opleidingen & salaris
Op internet, waar concurrentie slechts één klik verwijderd is, vormt een online marketeer de spil tussen de online strategie, data en uitvoering.
Lees meerFOMO: (Fear Of Missing Out): betekenis & gebruik in marketing
Toen ChatGPT eind 2022 plotseling wereldwijd viraal ging, ontstond er onder ondernemers onmiddellijk een aandrang om ‘iets met AI’ te doen.
Lees meerSamengestelde rente: de kracht van exponentiële groei
Stel je voor dat je één euro hebt die elke dag verdubbelt. Na tien dagen heb je duizend euro, maar na twintig dagen al een miljoen. Dit verbijsterende principe heet…
Lees meerLoss aversion (verliesaversie): betekenis & voorbeelden in marketing
Loss aversion is een theorie die stelt dat de pijn van verlies veel sterker is dan de voldoening van iets krijgen. In dit artikel lees je meer over wat loss…
Lees meerMarketeer: betekenis, taken, vaardigheden & salaris in 2025
Elke dag word je blootgesteld aan honderden, misschien wel duizenden marketingboodschappen. Van de video's op Facebook tot de billboards die je onderweg naar je werk ziet – marketing is overal…
Lees meerOnline marketing: betekenis & meer rendement uit je website
In een wereld waarin de digitale klik net zo krachtig is geworden als een persoonlijke handdruk, is online marketing uitgegroeid tot de ultieme brug tussen bedrijven en hun publiek.
Lees meerB2b SEO: complete strategie met stappenplan
Voor b2b-bedrijven is zoekmachineoptimalisatie (SEO) méér dan alleen hoger ranken in Google. Het is dé sleutel tot zichtbaarheid, geloofwaardigheid en uiteindelijk tot meer waardevolle leads
Lees meerSEO (zoekmachine optimalisatie): Wat is het? & Hoe werkt het?
Wat is SEO? SEO staat voor search engine optimization of in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. Definitie: SEO is het optimaliseren van websites en apps met als doel de kwaliteit en kwantiteit…
Lees meerDigitalisering marketing & sales: trends, valkuilen & stappenplan
De digitalisering van sales en marketing is inmiddels geen toekomstmuziek meer, maar dagelijkse realiteit. Bedrijven staan voor de uitdaging om niet alleen processen en gegevens digitaal te maken, maar ook…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.