logo Performancescan images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 28 juli 2023

Confirmation bias: betekenis, voorbeelden en praktische tips voor ondernemers

Jouw klant heeft graag gelijk. Maar jij ook. Dat zul je vast niet tegenspreken. Dat komt omdat we allemaal ‘last’ hebben van de confirmation bias. Wat houd dat in en…

Lees meer
Geschreven op 21 juli 2023

Dunning-Kruger effect: betekenis & voorbeelden

Heb je wel eens meegemaakt dat iemand vol overtuiging iets vertelde wat helemaal niet klopte?  Had jij toevallig echt verstand van het onderwerp en degene die het vertelde een heel…

Lees meer
Geschreven op 30 juni 2023

Cognitieve bias: betekenis + 36 voorbeelden

Als ondernemer kunnen beslissingen grote gevolgen hebben. Je neemt belangrijke beslissingen daarom op een rationele manier. Toch? Nee helaas, ook ondernemers zijn mensen en die worden door cognitieve biases beïnvloed.…

Lees meer
Geschreven op 22 juni 2023

Distinctive Brand Assets (DBA’s): betekenis & voorbeelden

Als merk wil je een onuitwisbare indruk achterlaten. Natuurlijk doe je dat door je klantenservice op orde te hebben, een superieur product te maken of uitstekende voorwaarden te bieden, maar…

Lees meer
Geschreven op 15 juni 2023

Google EEAT & E-A-T: betekenis & SEO verbeteren

Sinds december 2022 heeft Google een vierde pijler toegevoegd aan E-A-T, waardoor het nu bekendstaat als Google E-E-A-T. In dit artikel leggen we je uit wat het is en wat…

Lees meer
Geschreven op 5 juni 2023

Category Entry Points (CEPs): betekenis & voorbeelden

Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers…

Lees meer
Geschreven op 14 april 2023

Decoy effect: betekenis, voorbeelden & toepassing in marketing

Het decoy effect maakt een van beide opties aantrekkelijker, door daar een derde alternatief aan toe te voegen. Je stuurt de voorkeur van mensen die een keuze moeten maken, door…

Lees meer
Geschreven op 7 april 2023

Survivorship bias (overlevingsbias): betekenis & voorbeelden

De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?

Lees meer
Geschreven op 31 maart 2023

Peak-end rule (regel van piek en afloop): betekenis & voorbeelden

Wat is de Peak-end Rule? Het is een psychologisch inzicht dat beschrijft dat vooral de piek en het einde van een ervaring bepalen hoe iemand zich dat herinnert.

Lees meer
Geschreven op 17 maart 2023

Sunk Cost Fallacy (Concorde-effect): betekenis & voorbeelden

Wat is de Sunk Cost Fallacy? Het is de neiging om door te gaan met iets als er een investering in geld, moeite of tijd gedaan is, ook al heeft…

Lees meer

Vallen de resultaten uit je online marketing tegen?

Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.