Artikelen over Marketing
Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.
Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.
Internationale marketing: wat is het? En wat zijn goede strategieën?
Ondernemers die in Nederland succes hebben, kunnen ervoor kiezen voor uitbreiding naar het buitenland. Zolang je de goede business te pakken hebt evenals een interessante niche zit je meestal gebakken.…
Lees meerWat is merkidentiteit? Jouw merk in 5 elementen
Sterke merken zijn merken met persoonlijkheid. Merken die ergens voor staan en die hun heldere boodschap consistent uitstralen, in woord, beeld en gedrag. Dát is hun merkidentiteit. Belangrijk, want een…
Lees meerCorporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een…
Lees meerBuyer persona samenstellen doe je zo (8 stappen)
Een buyer persona is een gedetailleerd profiel van een klant. Het doel van een buyer persona is om je bedrijf te helpen bij het nemen van beslissingen die gericht zijn…
Lees meerCola challenge: Coca-Cola vs. Pepsi
In de wereld van frisdranken zijn er twee giganten die de industrie domineren - Coca Cola en Pepsi. Deze twee merken zijn al meer dan een eeuw gezworen rivalen, elk…
Lees meerMerkverhaal: Storytelling voor merken inclusief voorbeelden
Scoren met een nieuwe onderneming? Dat begint bij het hebben van een sterk merk. Daar weten we alles van. Veel starters in Nederland beginnen vol goede ideeën en uitgewerkte bedrijfsplannen.…
Lees meerBranding: wat is het? & het belang voor bedrijven en marketing
In dit artikel bespreken we wat branding is en laten we aan de hand van 10 redenen zien waarom branding zo belangrijk is.
Lees meerBranding strategie: verbind je doelgroep met je merk
Ben je ondernemer, dan is het waarschijnlijk je doel om een sterk merk voor je bedrijf te creëren. Een merk dat je doelgroep herkent, dat heldere kernwaarden heeft en waar…
Lees meerSlogan, pay-off, tagline of motto: wat is het verschil?
De oneliner betekenis is gemakkelijk: een (vaak geestige) uitspraak die niet langer is dan één zin. Maar er zijn nog meer termen die in de marketingwereld regelmatig voorbijkomen. Dat maakt…
Lees meerSlogan: wat is het? + voorbeelden sterke slogans
Er zijn van die slogans die je zó kunt oplepelen, ook al worden ze al jaren niet meer gebruikt. Denk aan Just do it van Nike. Let’s make things better…
Lees meerVallen de resultaten uit je online marketing tegen?
Vraag onze vrijblijvende performancescan aan en wij vertellen waar het fout gaat.