• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images

Blog voor ondernemers

Op onze blog delen wij onze kennis over strategie, marketing & optimalisatie zodat ondernemers er direct wat aan hebben.

Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 7 april 2023

Niek van Son

Survivorship bias (overlevingsbias): betekenis & voorbeelden

De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 31 maart 2023

Niek van Son

Peak-end rule (regel van piek en afloop): betekenis & voorbeelden

Wat is de Peak-end Rule? Het is een psychologisch inzicht dat beschrijft dat vooral de piek en het einde van een ervaring bepalen hoe iemand zich dat herinnert.

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 17 maart 2023

Niek van Son

Sunk Cost Fallacy (Concorde-effect): betekenis & voorbeelden

Wat is de Sunk Cost Fallacy? Het is de neiging om door te gaan met iets als er een investering in geld, moeite of tijd gedaan is, ook al heeft het geen zin meer.

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 13 februari 2023

Niek van Son

Gambler’s Fallacy (Gokkersmisvatting): betekenis & voorbeelden

De Gambler’s Fallacy is de neiging van het brein om ervan uit te gaan dat de kans dat iets gebeurt verandert, ten gevolge van wat er eerder is gebeurd

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 27 januari 2023

Niek van Son

Availability heuristic / bias (beschikbaarheidsheuristiek): betekenis & voorbeelden

De Availability Heuristic is een mentale denkfout op basis van beschikbaarheid. Van dat wat makkelijk beschikbaar is in het brein verwachten we onterecht dat het veel voorkomt of opnieuw voor zal komen.

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 20 oktober 2022

Niek van Son

Endowment effect: betekenis + voorbeelden voor ondernemers

Het endowment effect beschrijft hoe klanten meer waarde hechten aan iets dat (gevoelsmatig) van hen is, dan aan iets dat (nog) niet van hen is. Dus maak je klanten alvast psychologisch eigenaar van jouw aanbod? Dan leggen ze het moeilijker terug en maak je de kans groter dat ze bij…

Lees meer
Marketing

Geschreven door Niek van Son MSc op 22 juli 2022

Niek van Son

Branded search: adverteren op eigen merknaam en van de concurrent?

Bieden op je eigen merknaam wordt door mkb-ondernemers nogal eens aangeduid als weggegooid geld. Op onze eigen merknaam staan we organisch (onbetaald)  al bovenaan dus waarom zouden we betalen om daar te staan? Maar wat als een concurrent ook op jouw merknaam biedt? Wat doe je dan?

Lees meer

Diensten die uw bedrijf laten groeien

Benieuwd wat haalbare doelstellingen zijn voor uw bedrijf?

Bekijk onze diensten

20%+ groei binnen 6 maanden?

Kijk welk pakket bij jouw situatie past.