• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images

Blog voor ondernemers

Op onze blog delen wij onze kennis over strategie, marketing & optimalisatie zodat ondernemers er direct wat aan hebben.

UA - Distinctive Brand Assets
Branding

Geschreven door Niek van Son MSc op 22 juni 2023

Niek van Son

Distinctive Brand Assets (DBA’s): betekenis & voorbeelden

Als merk wil je een onuitwisbare indruk achterlaten. Natuurlijk doe je dat door je klantenservice op orde te hebben, een superieur product te maken of uitstekende voorwaarden te bieden, maar Distinctive Brand Assets (DBA’s) helpen je ook je merkidentiteit te versterken. Wij vertellen ondernemers graag hoe!

Lees meer
Google EEAT
Marketing

Geschreven door Edon van Asseldonk MSc op 15 juni 2023

Edon van Asseldonk

Google EEAT & E-A-T: betekenis & SEO verbeteren

Sinds december 2022 heeft Google een vierde pijler toegevoegd aan E-A-T, waardoor het nu bekendstaat als Google E-E-A-T. In dit artikel leggen we je uit wat het is en wat de vier pijlers zijn en hoe je het kan gebruiken om de SEO van je website te verbeteren.

Lees meer
Marketing

Geschreven door Niek van Son MSc op 5 juni 2023

Niek van Son

Category Entry Points (CEPs): betekenis & voorbeelden

Hoe zorg je ervoor dat mensen juist aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze van plan zijn om te gaan kopen? Dat is een belangrijke vraag die ondernemers zichzelf zouden moeten stellen. Category Entry Points (CEPs) spelen daarbij een belangrijke rol. In dit artikel leggen we uit wat…

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 14 april 2023

Niek van Son

Decoy effect: betekenis, voorbeelden & toepassing in marketing

Het decoy effect maakt een van beide opties aantrekkelijker, door daar een derde alternatief aan toe te voegen. Je stuurt de voorkeur van mensen die een keuze moeten maken, door een afleidende optie toe te voegen.

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 7 april 2023

Niek van Son

Survivorship bias (overlevingsbias): betekenis & voorbeelden

De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 31 maart 2023

Niek van Son

Peak-end rule (regel van piek en afloop): betekenis & voorbeelden

Wat is de Peak-end Rule? Het is een psychologisch inzicht dat beschrijft dat vooral de piek en het einde van een ervaring bepalen hoe iemand zich dat herinnert.

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 17 maart 2023

Niek van Son

Sunk Cost Fallacy (Concorde-effect): betekenis & voorbeelden

Wat is de Sunk Cost Fallacy? Het is de neiging om door te gaan met iets als er een investering in geld, moeite of tijd gedaan is, ook al heeft het geen zin meer.

Lees meer
Biases

Geschreven door Niek van Son MSc op 13 februari 2023

Niek van Son

Gambler’s Fallacy (Gokkersmisvatting): betekenis & voorbeelden

De Gambler’s Fallacy is de neiging van het brein om ervan uit te gaan dat de kans dat iets gebeurt verandert, ten gevolge van wat er eerder is gebeurd

Lees meer
Marketing

Geschreven door Niek van Son MSc op 22 juli 2022

Niek van Son

Branded search: adverteren op eigen merknaam en van de concurrent?

Bieden op je eigen merknaam wordt door mkb-ondernemers nogal eens aangeduid als weggegooid geld. Op onze eigen merknaam staan we organisch (onbetaald)  al bovenaan dus waarom zouden we betalen om daar te staan? Maar wat als een concurrent ook op jouw merknaam biedt? Wat doe je dan?

Lees meer

Diensten die uw bedrijf laten groeien

Benieuwd wat haalbare doelstellingen zijn voor uw bedrijf?

Bekijk onze diensten

Ontdek wat online marketing jou kan opleveren

Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen