• 14 jaar online ervaring
  • Snel schakelen = sneller resultaat
  • Flexibel
logo Offerte aanvragen images
CATEGORIE

Marketing

Artikelen over Marketing

Marketing is vakgebied waar ontzettend veel mensen de klok van hebben horen luiden, maar eigenlijk niemand weet waar de klepel hangt. Wij proberen in onze artikelen wetenschappelijk bewezen marketingmethoden begrijpelijk en bruikbaar te maken voor mkb-ondernemers.

Daarmee kunnen zij betere commerciële beslissingen nemen en daardoor sneller groeien.

Geschreven op 6 oktober 2023

Het Zeigarnik effect: betekenis & voorbeelden in marketing

Wie A zegt, wil ook B zeggen. Met andere woorden: Als je eenmaal ergens aan begonnen bent, wil je het ook afmaken. Dit principe ligt ten grondslag aan het Zeigarnik-effect.…

Lees meer
Geschreven op 29 september 2023

Bandwagon-effect: betekenis & voorbeelden

Mensen hebben vaak de neiging om de massa te volgen, soms zelfs als het indruist tegen hun eigen overtuigingen. Ze haken eenvoudigweg aan bij de ‘bandwagon’. Maar wat houdt het…

Lees meer
Geschreven op 8 september 2023

Baader-Meinhof-fenomeen (frequency illusion): betekenis & voorbeelden

Heb je ooit een nieuwe auto gekocht of overwogen en plotseling lijkt iedereen hetzelfde model te rijden? Dit is geen toeval; het is het Baader-Meinhof fenomeen aan het werk. In…

Lees meer
Geschreven op 18 augustus 2023

Halo effect: betekenis & voorbeelden

“Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk”. Als mkb-ondernemer kan dit effect je kansen op succes verhogen, maar het kan ook blinde vlekken creëren. In dit artikel…

Lees meer
Geschreven op 11 augustus 2023

Framing effect: betekenis & voorbeelden in marketing

Ondernemers nemen dagelijks talloze beslissingen: van strategieën voor marktpenetratie tot prijsstelling en personeelsmanagement. Maar ben je je ervan bewust dat de manier waarop informatie wordt gepresenteerd, de beslissingen die je…

Lees meer
Geschreven op 28 juli 2023

Confirmation bias: betekenis, voorbeelden en praktische tips voor ondernemers

Jouw klant heeft graag gelijk. Maar jij ook. Dat zul je vast niet tegenspreken. Dat komt omdat we allemaal ‘last’ hebben van de confirmation bias. Wat houd dat in en…

Lees meer
Geschreven op 21 juli 2023

Dunning-Kruger effect: betekenis & voorbeelden

Heb je wel eens meegemaakt dat iemand vol overtuiging iets vertelde wat helemaal niet klopte?  Had jij toevallig echt verstand van het onderwerp en degene die het vertelde een heel…

Lees meer
Geschreven op 22 juni 2023

Distinctive Brand Assets (DBA’s): betekenis & voorbeelden

Als merk wil je een onuitwisbare indruk achterlaten. Natuurlijk doe je dat door je klantenservice op orde te hebben, een superieur product te maken of uitstekende voorwaarden te bieden, maar…

Lees meer
Geschreven op 14 april 2023

Decoy effect: betekenis, voorbeelden & toepassing in marketing

Het decoy effect maakt een van beide opties aantrekkelijker, door daar een derde alternatief aan toe te voegen. Je stuurt de voorkeur van mensen die een keuze moeten maken, door…

Lees meer
Geschreven op 7 april 2023

Survivorship bias (overlevingsbias): betekenis & voorbeelden

De Survivorship bias is een denkfout waardoor je alleen kijkt naar de goede uitkomsten. Dus beoordeel je de start-up-wereld op de succesverhalen zoals Facebook, Adyen en Thuisbezorgd?

Lees meer

Ontdek wat online marketing jou kan opleveren

Ontvang een eerste kostenindicatie en groeiverwachting, zonder verplichtingen