
Eenmanszaak oprichten: alles wat je moet weten
De juiste rechtsvorm kiezen voor je bedrijf is belangrijk, als startende ondernemer zal je deze keuze als eerste moeten maken. De meeste ondernemers kiezen voor een eenmanszaak. Logisch, want een eenmanszaak starten is makkelijk en je kunt aanspraak maken op verschillende belastingvoordelen. In dit artikel leggen we je alles uit…
Lees meer
Wat is CRM-software (Customer Relationship Management) in marketing?
Wanneer je je eigen onderneming start zijn er aantal belangrijke bedrijfssoftware die je zal moeten aanschaffen. Een daar van is een goed CRM-systeem (Customer Relationship Management). In dit artikel leggen we je uit wat het is, hoe het werkt, hoe je het kan gebruiken en welke mogelijkheden het biedt voor…
Lees meer
BV oprichten: waar moet je op letten? + stappenplan
Als ondernemer bepaal je onder andere welke rechtsvorm past bij je bedrijf. Het kan aantrekkelijk zijn om een BV (Besloten Vennootschap) te beginnen, of om je bestaande eenmanszaak of VOF om te zetten naar een BV. Je bent dan niet persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van je bedrijf en bij…
Lees meer
7 social media trends in 2025 die je moet toepassen
Voor bedrijven is social media is een krachtig instrument om hun doelgroep te bereiken, klantbetrokkenheid te vergroten en de merkbekendheid te vergroten. Bedrijven die social media niet gebruiken, missen een belangrijke kans om zich te onderscheiden van de concurrentie en om nieuwe klanten te bereiken. De trends binnen social media…
Lees meer
Business Model Canvas: 9 bouwstenen, uitleg & voorbeelden
Ga je een nieuw bedrijf starten of een ander verdienmodel opzetten? Het Business Model Canvas helpt je om je ondernemingsplan in één A4 helder en gestructureerd in kaart te brengen. Dat doe je aan de hand van negen bouwstenen, die samen de kern van je bedrijf vormen. In dit artikel…
Lees meer
SWOT-analyse maken in 5 stappen
Een SWOT-analyse is een sterkte-zwakteanalyse. Het is een makkelijke methode om snel inzicht te krijgen in waar je staat met je onderneming. Wat gaat er goed, wat heeft meer aandacht nodig, wat zijn kansen en bedreigingen? Een goede SWOT-analyse helpt je om een sterke marketingstrategie te maken, waarmee je effectief…
Lees meer
Sterk merk bouwen met deze 8 onderdelen (+3 tips)
Wat is een merk nu eigenlijk? We definiëren merk als volgt: een merk is een concept (in de vorm van een naam, term, ontwerp of symbool) dat wordt gebruikt voor het herkennen en onderscheiden van een product. We hebben vaak een bepaald gevoel bij een merk, waardoor we specifiek voor…
Lees meer
Deze logo trends gaan een rol spelen in 2025
Het einde van het jaar nadert en we kijken alweer met een schuin oog naar logo ontwerp trends die in 2023 mogelijk een rol gaan spelen. Deze trends zien niet alleen interessant voor ontwerpers, maar ook voor bedrijven en merken die een nieuwe logo of een bestaand logo willen aanpassen.…
Lees meer
Website zelf maken / laten maken: (gratis > professioneel)
De meeste mensen die op zoek zijn naar een product of dienst, starten hun zoektocht online. Daarom is het heel belangrijk dat je bedrijf goed vindbaar is op het internet. Je website is niet alleen je visitekaartje, maar ook een potentieel verkoopkanaal. En je kunt hem zo uitgebreid maken als…
Lees meer
Een goede huisstijl laten ontwerpen in 8 stappen
Bij het woord ‘huisstijl’ denk je in eerste instantie misschien vooral aan een logo. Maar een huisstijl is veel meer dan alleen je bedrijfsnaam verpakken in een aantrekkelijk plaatje. Een huisstijl is de visuele identiteit van je bedrijf en een manier om je merk te versterken. Dat maakt het belangrijk…
Lees meer