
Customer journey: Definitie & hoe zet jij de klantreis in?
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt, kun je op de juiste momenten in contact komen met je potentiële en bestaande klanten. In deze blogpost leggen we…
Lees meer
Wat is offline marketing? Kanalen en originele voorbeelden
Offline opvallen met je bedrijf hopeloos ouderwets? Nee hoor! Sterker nog: de kracht van offline reclame is juist hartstikke sterk. In deze blogpost bespreken we uitgebreid offline promotie. Zo leer je wat offline marketing is, welke offline marketingkanalen er bestaan, de voor- en nadelen van traditionele marketing, en originele voorbeelden…
Lees meer
Bedrijfssoftware in 2025: Top 11 zakelijke software
Of je nu een eenmanszaak, B.V. of groothandel hebt, bij het runnen van een onderneming komt veel kijken. Van sales tot boekhouding en van personeelsplanning tot logistiek: alle processen moeten efficiënt gemanaged worden. Gelukkig zijn er talloze soorten bedrijfssoftware beschikbaar, die de verschillende interne bedrijfsprocessen ondersteunen en optimaliseren. Dat geeft…
Lees meer
Internationale marketing: wat is het? En wat zijn goede strategieën?
Ondernemers die in Nederland succes hebben, kunnen ervoor kiezen voor uitbreiding naar het buitenland. Zolang je de goede business te pakken hebt evenals een interessante niche zit je meestal gebakken. Toch gebeurt internationaal uitbreiden niet zomaar. Je moet je bedrijf op de buitenlandse kaart zetten door online marketing.
Lees meer
AIDA-model: Betekenis, uitleg en voorbeelden
Het AIDA-model is een klassiek marketingmodel waarin je door het volgen van 4 stappen een effectieve advertentiecampagne of verkoopstrategie creëert. Het model is eenvoudig en effectief waardoor het al meer dan 100 jaar door marketeers gebruikt wordt voor reclame, promoties en verkoopstrategieën. In dit artikel vertellen we wat het AIDA-model…
Lees meer
Laptops voor grafisch ontwerp: snelle laptops voor designers
Als je als grafisch ontwerper of student multimediadesign bijvoorbeeld logo’s ontwerpt, bedrijfsvideo's wilt bewerken of animaties maakt, is niet elke laptop even geschikt. Je hebt dan namelijk een echte krachtpatser nodig. We vertellen je in deze blogpost alles waar je op moet letten bij de aankoop van een laptop en…
Lees meer
Kennismanagement: betekenis, model & adviezen
Bedrijven die kennis optimaal inzetten zijn efficiënter, effectiever en innovatiever. Het beheren van kennis voor het bereiken van organisatiedoelen noemen we kennismanagement. In dit artikel leggen we uit wat kennismanagement is, welke soorten kennis er bestaan en geven we adviezen om kennismanagement in de praktijk te brengen.
Lees meer
Google Drive: wat is het? Opslag & kosten
Wanneer je je eigen bedrijf wilt starten, is het goed om na te denken welke clouddienst je wilt gaan gebruiken voor het opslaan van je documenten. Om je te helpen bij deze keuze leggen we in dit artikel uit wat je kan met Google Drive, wat de kosten zijn en…
Lees meer
Corporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een sterk merk te maken. In deze blogpost leggen we je uit wat corporate branding is, verschillen met klassieke branding en…
Lees meer
Wat is merkidentiteit? Jouw merk in 5 elementen
Sterke merken zijn merken met persoonlijkheid. Merken die ergens voor staan en die hun heldere boodschap consistent uitstralen, in woord, beeld en gedrag. Dát is hun merkidentiteit. Belangrijk, want een sterke merkidentiteit geeft het onderscheidend vermogen van een merk weer, zorgt voor herkenbaarheid én zorgt ervoor dat de doelgroep zich…
Lees meer