
Customer journey: Definitie & hoe zet jij de klantreis in?
De customer journey is een marketingmodel dat het proces weergeeft dat een consument doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Als je als ondernemer hier inzicht in hebt, kun je op de juiste momenten in contact komen met je potentiële en bestaande klanten. In deze blogpost leggen we…
Lees meer
Laptops voor grafisch ontwerp: snelle laptops voor designers
Als je als grafisch ontwerper of student multimediadesign bijvoorbeeld logo’s ontwerpt, bedrijfsvideo's wilt bewerken of animaties maakt, is niet elke laptop even geschikt. Je hebt dan namelijk een echte krachtpatser nodig. We vertellen je in deze blogpost alles waar je op moet letten bij de aankoop van een laptop en…
Lees meer
12 Kerstpakket ideeën voor 2025
In Nederland hebben we de mooie traditie dat we aan het eind van het jaar werknemers, klanten en relaties een kerstcadeau schenken. Voor ondernemers en werkgevers kan het een uitdaging zijn om ieder jaar met een origineel kerstpakket voor de dag te komen. Daarom hebben we voor je leuke kerstpakket…
Lees meer
Buyer persona samenstellen doe je zo (8 stappen)
Een buyer persona is een gedetailleerd profiel van een klant. Het doel van een buyer persona is om je bedrijf te helpen bij het nemen van beslissingen die gericht zijn op de doelgroep en het verhogen van de omzet. buyer personas helpen je bij het begrijpen van je klanten en…
Lees meer
Zakelijke bankrekening openen in 7 stappen
Als je een bedrijf begint, dan heb je een zakelijke bankrekening nodig. Het openen van een zakelijke bankrekening in Nederland volgt in de meeste gevallen een standaardproces. Houd er rekening mee dat niet alle banken je graag willen hebben. KNAB wil bijvoorbeeld liever geen ondernemers met een bv met meerdere…
Lees meer
Corporate branding: Betekenis & stappenplan
Wil jij met je bedrijf een sterk merk bouwen? Dan is corporate branding waardevol voor je bedrijf. Dit concept en de bijbehorende strategieën helpen je om van je bedrijf een sterk merk te maken. In deze blogpost leggen we je uit wat corporate branding is, verschillen met klassieke branding en…
Lees meer
Wat is merkidentiteit? Jouw merk in 5 elementen
Sterke merken zijn merken met persoonlijkheid. Merken die ergens voor staan en die hun heldere boodschap consistent uitstralen, in woord, beeld en gedrag. Dát is hun merkidentiteit. Belangrijk, want een sterke merkidentiteit geeft het onderscheidend vermogen van een merk weer, zorgt voor herkenbaarheid én zorgt ervoor dat de doelgroep zich…
Lees meer
AIDA-model: Betekenis, uitleg en voorbeelden
Het AIDA-model is een klassiek marketingmodel waarin je door het volgen van 4 stappen een effectieve advertentiecampagne of verkoopstrategie creëert. Het model is eenvoudig en effectief waardoor het al meer dan 100 jaar door marketeers gebruikt wordt voor reclame, promoties en verkoopstrategieën. In dit artikel vertellen we wat het AIDA-model…
Lees meer
Kennismanagement: betekenis, model & adviezen
Bedrijven die kennis optimaal inzetten zijn efficiënter, effectiever en innovatiever. Het beheren van kennis voor het bereiken van organisatiedoelen noemen we kennismanagement. In dit artikel leggen we uit wat kennismanagement is, welke soorten kennis er bestaan en geven we adviezen om kennismanagement in de praktijk te brengen.
Lees meer
Piramide van Maslow (behoeftepiramide): Uitleg, toepassingen & kritiek
De piramide van Maslow, ook wel bekend als de behoeftepiramide van Maslow, is een van de meest invloedrijke psychologische theorieën in de geschiedenis. Het model biedt inzicht in de menselijke motivatie en hoe behoeften onze gedragingen beïnvloeden. De piramide van Maslow kan in verschillende vakgebieden worden toegepast, zoals onderwijs, marketing…
Lees meer